رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 250480

حذف نام شرکت های ایرانی از فهرست نظارت های ویژه بریتانیا

ساعت ۲۴-وزارت تجارت بین الملل بریتانیا با صدور دستورالعمل جدیدی که متاثر از تحولات پس از برجام است، به صادرکنندگان بریتانیایی اعلام کرد: نام شرکت های ایرانی از فهرست نظارت های خاص این وزارت حذف شده است.

عکس
an style="font-size:14px">در این دستورالعمل که در تارنمای دولت بریتانیا منتشر شده، آمده است: «فهرست ایران» که شامل اطلاعات مربوط به نهادها، شرکت ها و ارگان های ایرانی تحت کنترل و نظارت های ویژه وزارت تجارت بین الملل بوده، حذف شده است.

دستورالعمل وزارت تجارت بین الملل بریتانیا می افزاید: این فهرست پیشتر از سوی سازمان های نظارتی در بریتانیا منتشر شده بود تا به صادرکنندگان بریتانیایی کمک کند نسبت به نگرانی های بالقوه صادراتی شان تصمیم گیری آگاهانه تری صورت دهند.

این دستورالعمل با اشاره به لغو تحریم های بین المللی علیه ایران پس از برجام، عنوان کرد: ایران اکنون قادر است با آزادی عمل بیشتری با جامعه جهانی تجارت کند و شرکت های بریتانیایی نیز می توانند از فرصت بزرگترین بازار اقتصاد جهانی در ده سال اخیر بهره مند شوند.

دستورالعمل فوق می افزاید: دولت بریتانیا از گسترش روابط تجاری با ایران کاملا حمایت می کند و شرکت های بریتانیایی را تشویق می کند تا از فرصت های تجاری در ایران بهره مند شوند.

این دستورالعمل با بیان اینکه «دولت ایران روشن ساخته که خواهان جذب سرمایه های خارجی برای رسیدن به اهداف رشد اقتصادی اش است»، تاکید دارد که شرکت های بریتانیایی قادر خواهند بود تا از فرصت های تجاری با ایران استفاده کنند و وزارت تجارت بین الملل بریتانیا از گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری میان ایران و بریتانیا به طور کامل حمایت می کند.

در دستورالعمل وزارت تجارت بین الملل بریتانیا همچنین آمده است: برخی از تحریم ها که ارتباطی با توافق هسته ای ندارند و مرتبط با مسائل حقوق بشری و تروریسم هستند همچنان باقی خواهند ماند و شرکت های بریتانیای که قصد تجارت و یا سرمایه گذاری در ایران را دارند بایستی اطمینان حاصل کنند که کار تجاری شان با این معیارها تداخل نکند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها