رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 251317

3راه برای سحرخیزشدن

ساعت 24-
برای خیلی از کسانی که مجبورند صبح زود از خواب برخیزند خوشایندتر آن است که زنگ ساعت را خاموش کنند، غلتی در رختخواب بزنند و دو باره به خواب روند. کارشناسان به این افراد سه راه‌حل عملی پیشنهاد کرده‌اند.

25
r /> ۱: یافتن یک "همپای بیدار شدن"به احتمال زیاد در میان دوستان و آشنایان شما هم کسانی هستند که با بیدار شدن صبح مسئله دارند و خواهان تغییر این عادت هستند. با این دوستان قرار ساعت مشخصی برای بیدار شدن بگذارید و بلافاصله بعد از برخاستن از خواب با تبادل پیامی به هم اطلاع دهید که به قول خود وفادار مانده‌اید و در وقت تعیین شده از خواب بیدار شده‌اید. اگر از این دوست خبری نشنیدید به او تلفن کنید و با زنگ تلفن او را مجبور به بیرون آمدن از رختخواب کنید. البته در این نوع قرار پیش شرط بلند گذاشتن صدای تلفن در طی شب نباید فراموش شود.
۲: تعیین وقت قرارها در صبح زود
تا وقتی که قرار مشخصی در ساعات صبح نداشته باشید، احتمال غلبه بر خواست در رختخواب ماندن و تغییر عادت خواب کم خواهد بود. سعی کنید دوستی را برای نمونه صبح زود در سالن ورزش ملاقات کنید و یا قرارهای کاری خود را به پیش از ظهر موکول کنید. به این ترتیب مجبور می‌شوید از رختخواب بیرون بیایید.
۳: هر روز یک دقیقه زودتر از روز پیش از خواب بیدار شوید
دلتان میخواهد هر روز ساعت ۷ خواب برخیزید و این کار پیش از ساعت ۸ برایتان ممکن نیست؟ زنگ ساعت را مرحله به مرحله تغییر دهید و هر روز یک دقیقه زودتر از روز پیش از خواب بیدار شوید. پس از یک ماه شما به راحتی در ساعت هفت و نیم می‌توانید از رختخواب بیرون بیایید و پس از دو ماه در ساعت هفت. بدن شما به تغییر مرحله به مرحله ساعت خواب به راحتی عادت می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها