رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 253426

در گفت‌وگو با ساعت ۲۴ تحلیل شد

امیدواری بخش خصوصی به ادامه ریاست جمهوری روحانی

ساعت ۲۴- تجربه اداره کشور از سوی احمدی‌نژاد و حلقه اول یارانش در ۸ سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ نشان داد که کارگران، کشاورزان و پیشه‌وران خرده‌پا آسیب‌های جدی از شرایط پدیدار شده متحمل شدند. شعارهای غیراجرایی از سوی رییس‌جمهور سابق و اجازه دادن به نهادها و افراد ذی‌نفوذ برای حفظ قدرت موجب شد سیاست‌های اقتصادی به زیان شهرندان تمام شود.

بخش خصوصي
dir="RTL" style="text-align:justify">بخش خصوصی ایران به مثابه گروه پیشگام در سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل و درآمد برای خانواده‌های ایرانی نیز از بهار ۱۳۸۴ تا تابستان ۱۳۹۲ که دولت روحانی مستقر شد از بی‌مهری‌های دولت قبلی گلایه داشت و احساس می‌کرد که نمی‌تواند با دولت تعامل کند، چون دولت به شدت سیاسی احمدی‌نژاد همه قدرت را برای خود می‌خواست.

دولت حسن روحانی به هر دلیل که یک دلیل آن می‌تواند کمبود منابع مالی باشد رویکردی مثبت به بخش خصوصی داشت و تا امروز تعامل خوبی بین نهاد دولت و نهاد خصوصی پدیدار شده است. حالا که دولت یازدهم به روزهای آخر دوره قانونی فعالیت خود نزدیک می‌شود ارزیابی اکثریت فعالان خصوصی این است که در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه آینده روحانی برنده خواهد شد. برخی از بازرگانان و صنعتگران در گفت‌وگو با ساعت ۲۴ تحلیل‌های خود را ارایه داده و دلایل احتمال کامیابی بیشتر روحانی نسبت به رقبا را توضیح دادند.

یک فعال بخش خصوصی که در صادرات انرژی حضور دارد می‌گوید جمع‌بندی تشکل ما این است که شاید آرای حسن روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ بالاتر از دوره قبلی باشد. دلیل این اتفاق نظر فعالان صادرات انرژی نسبت به پیروزی روحانی این است که رقبای وی نمی‌توانند شهروندان را در حالت عادل متقاعد کنند که از نظر اقتصادی قوی‌تر از دولت فعلی هستند. دولت روحانی توانست تورم را مهار کند و آرامش خاطر شهروندان را نسبت به تحولات قیمتی فراهم کند و مردم این را خوب می‌فهمند. علاوه بر این، شهروندان و بخش خصوصی می‌توانند تفاوت در شرایط سخت تشدید تحریم‌ها و حذف و توقف و کاهش تحریم‌ها در دو سال آخر دولت احمدی‌نژاد و دولت فعلی مقایسه کنند و به نتیجه مناسب برسند.

یک فعال صنعتی نیز به ساعت ۲۴ گفت: تحلیل اکثریت صنعتگرانی که با آنها سروکار دارم این است که حسن روحانی رای می‌آورد و با اصلاحاتی در کابینه شرایط رکودی را به شرایط مناسب تبدیل خواهد کرد. دولت فعلی با اتخاذ سیاست تعامل با جهان کار بزرگی انجام داد و برجام برخلاف عقیده مخالفان سیاسی دولت یک نقطه عطف برای عبور از بحران است. این صنعتگر تاکید می‌کند، واقعیت این است که رقبای روحانی برای بخش خصوصی جذاب نیستند، زیرا برنامه اقتصادی ارایه نکرده‌اند و فقط از دولت فعلی انتقاد می‌کنند که این برای رای آوردن کافی نیست. مردم ایران اکنون تفاوت شعار و عمل را فهمیده‌اند و می‌دانند آنها که شعارهای تند و خارج از عرف می‌دهند نمی‌توانند برای کشور امنیت اقتصادی و شغل ایجاد کنند. تفاوت دولت احمدی‌نژاد با دولت فعلی در اداره اقتصاد کشور کاملا حس می‌شود و به همین دلیل است که بخش خصوصی اعتقاد دارد حسن روحانی برنده نهایی انتخابات است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها