رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 254140

بهترین جاذبه های رایگان لندن کدامند؟

ساعت 24-لندن شهری گران برای سفر و زندگی است. پاید آشنایی با جاذبه‌های رایگان آن بتواند در کاهش هزینه‌های سفر تاثیرگذار باشد.

12
سفر به لندن می‌تواند بسیار پرهزینه باشد. اما باید بدانید که همه‌ی فعالیت‌های هیجان‌انگیزی که می‌شود در این شهر تجربه کرد لزوما پرهزینه‌ نیستند.

برای مثال پس از تماشای شکوه و زیبایی ساعت بیگ بن و کلیسای وست مینستر، می‌توانید حاشیه رودخانه تیمز قدم بزنید تا به نگارخانه هنرهای معاصر لندن، تیت مدرن، برسید. و البته، قبل از اینکه از ورودی رایگان گالری استفاده کنید، زیبایی تاور بریج (Tower Bridge) حتما شما را برای گرفتن چند عکس وسوسه خواهد کرد.

از اینکه برای گرفتن یک تاکسی به آن سوی خیابان بروید مضطربید؟ یا شاید خسته از پیاده‌روی هستید؟ نگران نباشید، مترو لندن اینجا است تا تنها با اندک هزینه‌ای شما را تا مقصد بعدی ـ موزه، پارک یا قسمت خاصی از شهرـ برساند.

مترو لندن

مترو لندن

می‌خواهید همه جاذبه‌ها و دیدنی‌های لندن را ببینید و هیچ یک از آن‌ها را از قلم نیاندازید؟ پس بهترین پیشنهاد ما برای جابه‌جایی در لندن مترو یا به قول خود لندنی‌ها تیوب (the tube) است. ساعت کار مترو همه روزه از ۵ صبح تا نیمه‌های شب است و در روزهای یکشنبه چند ساعتی برنامه مترو کاهش می‌یابد. با وجود ۱۲ خط مترو که سراسر شهر را پوشش داده است، جایی در لندن نخواهد بود که دسترسی به ایستگاه مترو نداشته باشد.

می‌توانید تمامی هزینه‌های حمل و نقل خود را ـ اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید ـ با ایستر کارت (Visitor Oyster Card London) پرداخت کنید.

اتوبوس‌های دوطبقه لندن

اتوبوس لندن

شاید بهترین انتخاب برای دیدن لندن، سوار شدن بر یکی از اتوبوس‌های قرمز لندن باشد ـ اتوبوس‌هایی که خود نماد لندن و یکی از جاذبه‌های آن به حساب می‌آیند. از همراه شدن با تورهای گردش شهری صرف‌نظر کنید و در عوض طبقه دوم یکی از این اتوبوس‌ها بنشینید و از چهره‌ی زیبای مناظر شهری لذت ببرید. نرخ این اتوبوس‌ها برای هر بزرگسال از ۱,۵۰ پوند شروع می‌شود. همان‌طور که گفته شد برای این قبیل پرداختی‌ها می‌توانید از ایستر کارت استفاده کنید. اگر برای جابه‌جایی‌هایی شهری تنها از اتوبوس و مترو استفاده کنید، هر روز کمتر از ۵ یورو هزینه حمل و نقل خواهید کرد.

مراسم تعویض گارد

مراسم تعویض گارد

برای تماشا کردن یکی از مهم‌ترین مراسم‌های سنتی نظامی در جهان در کاخ باکینگهام حتی یک ریال هم نیاز نیست هزینه کنید.

از سال ۱۸۳۷، یک گروهان سلطنتی از ملکه و کاخ باکینگهام محافظت می‌کند. هر روز، مراسم تعویض گارد به مدت ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. سربازان از سربازخانه ولینگتون (Wellington Barracks) کمتر از یک کیلومتر را تا محوطه کاخ رژه می‌روند و طی مراسم با شکوهی پس را تحویل می‌گیرند و گارد محافظتی ملکه می‌شوند. سفر به لندن بدون دیدن این مراسم تاریخی یک چیزی کم دارد. اگر شرایط آب‌وهوا مساعد باشد، این مراسم از ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه، چهارشنبه، جمعه و ۱۰ صبح روز یکشنبه هر هفته آغاز می‌شود.

ریجنتز پارک

ریجنتز پارک

ریجنتز پارک (Regent's Park) یکی از هشت پارک سلطنتی رایگان لندن است که به قدری دیدنی است که باید گفت ارزش دوباره دیدن دارد. این پارک به ویژه در ماه ژوئن، یعنی هنگامی که باغ ملکه مری با بیش از ۱۲۰۰۰ گل رز می‌درخشد، دیدنی‌تر هم می‌شود. اما تنها زیبایی پارک نیست که باعث شهرت آن شده است. این پارک ۳۹۵ هکتاری یک آمفی تئاتر روباز هم دارد که سالانه میزبان نمایشگاه هنر فریز (Frieze Art Fair) است.

تیت مدرن

تیت مدرن

نگارخانه هنرهای معاصر لندن، تیت مدرن (The Tate Modern)، در حاشیه رودخانه تیمز قرار دارد. شما می‌توانید در بازدید رایگان از این نگارخانه به تماشای آثار هنری مدرن و بین‌المللی بپردازید. تیت مدرن همه روزه از ساعت ۱۰ صبح برای بازدید باز است.

میدان ترافلگار

میدان ترافلگار

میدان ترافالگار (Trafalgar Square) مکانی مناسب برای قرارهای ملاقات و نقطه‌ای عالی برای شروع کشف و اکتشافات شما در مناطق مختلف لندن است. در طول سال این میدان میزبان بسیاری از رویدادهای شهر است و فواره‌های معروفش جان می‌دهند برای فرو بردن انگشتان پا در آب، آن هم در یک روز گرم تابستانی. گالری ملی ( The National Gallery)، گالری ملی پرتره (National Portrait Gallery) و به علاوه، یک کافه و توالت‌های عمومی در این میدان قرار دارند. همچنین، سنت مارتین این ده فیلدز (St. Martin-in-the-Fields) که یک کلیسای آنگلیکان انگلیسی است در گوشه شمال شرقی میدان قرار گرفته است. این کلیسا، در سال، بیش از ۳۰۰ برنامه رایگان با حضور نوازندگان مشهور برگزار می‌کند.

به عنوان یکی از نقاط مرکزی لندن، از میدان ترافالگار تنها چند دقیقه راه تا چند ایستگاه مترو چون چرینگ کراس (Charing Cross)، میدان لستر (Leicester Square) و پیکدلی سیرکس (Picadilly Circus) است. پیکدلی سیرکس یکی از شلوغ‌ترین بخش‌های لندن است و سینماهای میدان لستر محل برگزاری مراسم رونمایی بسیاری از فیلم‌های بزرگ و مطرح دنیای سینما است.

کجارو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها