رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 254678

درحاشیه گفتارهای عجیب برخی کاندیداهای جبهه ضد اصلاحات

انتخابات برای تقویت کارآمدی است نه تضعیف نهاد دولت

ساعت ۲۴- انتخابات آزاد و سالم که در آن اکثریت شهروندان یک جامعه حاضر باشند و از سر آگاهی و با هدف افزایش منافع فردی و ملی رای دهند قلب دموکراسی است. به این معنی که جامعه‌های بشری به مرور زمان به اینجا رسیدند که شهروندان باید از میان خود گروهی را برای یک دوره معین برای اداره کشور انتخاب کنند و گروهی را که کارآمدتر هستند از راه دادن رای به مقام‌های اداره کشور برسانند.

قاليباف
dir="RTL" style="text-align:justify">اکنون جز چند کشور انگشت‌شمار، اکثریت جامعه‌ها دست‌کم در حرف و در عمل این مقوله شریف را پذیرفته و البته با شدت و ضعف اجرا می‌کنند. فلسفه برگزاری انتخابات اما این نیست که ناکارآمدها و گروهی که به دلایل گوناگون توانایی اداره بهینه جامعه را ندارند بر سر کار آیند. با این همه، اما دیده شده است که در برخی مقاطع در برخی سرزمین‌ها، گروهی بر سر کار آمده‌اند که ناکارآمد بوده، در دوره اداره جامعه این ناکارآمدی آنها آشکار شده است.

شوربختانه باید گفت در حال حاضر سمت و سوی مبارزات انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری به گونه‌ای شده و به راهی افتاده است که گروه‌هایی از سیاست‌ورزان می‌خواهند به هر قیمت که شده است نهاد ریاست جمهوری و نهاد دولت را تسخیر کنند. این گروه در هفته‌های اخیر به ویژه در روزهای تازه سپری شده حرف‌هایی می‌زد که اگر یک فرد عادی در شرایطی دیگر می‌زند از سوی نهادهای نظارتی و امنیتی تحت تعقیب قرار می‌گرفت. برآیند همه حرف این سیاست‌ورزان تندخو این است که دولت مستقر توانایی اداره جامعه را نداشته و کار به جایی رسیده است که حالا باید کسانی دیگر بیایند و جامعه را نجات دهند.

حجم شدید تبلیغات منفی و سیاهی که این روزها علیه دولت و شخص رییس دولت دیده می‌شود، نتیجه‌اش این است که شهروندان بگویند و باورشان شود که این هم نتوانست کاری کند و بار دیگر شرایط به سمتی رود که ناکارآمدترین‌ها زمام امور را در دست بگیرند. در حالی که باید در انتخابات دوازدهم شاهد رقابت وفادارانه به کارآمدی باشیم اما هیچ منتقد دولت هیچ برنامه کارآمدی ندارد و عمد بر این است که ناکارآمدها بر سر کار آیند. عدم رعایت شان نهاد دولت و وعده‌های بیهوده‌ای که برخی می‌دهند و دروغ‌هایی که می‌گویند که چنین می‌کنیم و چنان خواهیم کرد، جز این نیست که فلسفه انتخابات که برگزیدن کارآمدها از مسیر رقابت سالم و آزاد است واژگون شده و ناکارآمدها بر سر کار آیند. برخی طیف‌های جناح مشهور به اصولگرایان که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و مجلس دهم دیدند که شعارهای ضد روحانی رای برایشان جمع نمی‌کند این بار سراغ اصل نهاد دولت رفته و می‌خواهند با روی کار آوردن ناکارآمدها اصل نهاد دولت را مخدوش کنند.

منبع: روزنامه ابتکار

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها