رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 255750

معرفی تایید صلاحیت شدگان شوراها به وزارت کشور تا پایان امروز

ساعت 24- دبیر ستاد انتخابات از اعلام اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیئت‌های نظارت به وزارت کشور تا پایان امروز خبر داد.

شورای شهر تهران
علی پورعلی مطلق در گفت‌وگویی اظهار کرد: اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده شوراها از جانب هیئت های اجرایی از 25 فروردین در اختیار هیئت های نظارت قرار گرفت و آنان پس از مهلت 7 روزه باید نتایج بررسی هایشان را در اختیار ما قرار دهند.

وی افزود: وزارت کشور نیز موظف است فهرست اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده را حداکثر تا 2 اردیبهشت به مدت دو روز به داوطلبان اعلام کند و ردصلاحیت شدگان نیز از 3 تا 6 اردیبهشت مهلت اعتراض دارند.

پورعلی مطلق گفت: داوطلبانی که به نتیجه بررسی صلاحیتشان اعتراض دارند باید اعتراض خود را به هیئت‌های بالاتر یعنی از بخش به شهرستان و از شهرستان به استان ارائه، و هیئت های نظارت استانی نیز موظفند در مهلتی 10 روزه به اعتراض این داوطلبان رسیدگی کنند.

دبیر ستاد انتخابات افزود: پس از طی شدن این فرایند و انتشار آگهی فهرست نهایی تأیید صلاحیت شدگان، دوره تبلیغاتی نامزدهای این انتخابات به مدت 7 روز از 21 تا 27 اردیبهشت انجام می شود.

وی گفت: در این دوره از انتخابات شوراها 289 هزار و 664 داوطلب نام نویسی کرده اند که از این تعداد 234 هزار و 655 نفر مربوط به شوراهای روستایی و بقیه مربوط به شوراهای اسلامی شهر است.

پورعلی مطلق افزود: از مجموع داوطلبان ثبت نام کننده تاکنون 1230 داوطلب از شوراهای اسلامی روستایی و 1099 داوطلب از شوراهای اسلامی شهر انصراف داده اند.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها