رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 255765

نماینده ایران در سازمان ملل:جامعه جهانی با زور و ارعاب مقابله کند

ساعت 24- سفیر و نماینده دایم ایران نزد سازمان ملل متحد در جلسه مشورتی ائتلاف تمدن‌ها به تشریح وضعیت فعلی جهانی پرداخت و گفت: افراطی‌گری خشونت‌آمیز خطرناک‌ترین پدیده زمانه ماست.

خوشرو
غلامعلی خوشرو در این جلسه که روز چهارشنبه در نیویورک برگزار شد، اظهار کرد: افراط گراها را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد؛ گروهی که دست به اقدامات تروریستی می‌زنند و معمولا فاقد قدرت رسمی هستند و از طریق شبکه‌سازی جهانی اقدامات خود را سازماندهی می‌کنند. گروهی دیگر نیز دولت‌های قدرتمند هستند که از رویکردهای افراطی حمایت کرده و اقدامات یکجانبه و مداخله جویانه انجام می‌دهند و خود را محق می‌دانند، چون قدرت دارند. برخورد این دولت‌ها با فرهنگ‌ها، ادیان، مردم و تمدن‌های دیگر تبعیض آمیز و تحقیر انگیز است.

سفیر کشورمان در ادامه صحبت‌های خود گفت: این دو گروه یعنی تروریست‌های جنایتکار و دولت‌های قدرتمند ولی غیر مسئول هیچ کمکی به صلح جهانی نمی‌کنند بلکه چرخه خشونت و تخریب را به حرکت در می‌آورند. ما باید این دایره معیوب را تغییر دهیم و افراطی گری را در همه اشکالش محکوم کرده و گفتگو و احترام متقابل را بعنوان راهی برای ارتقای صلح و ثبات و جلوگیری از خشونت و جنگ انتخاب کنیم.

خوشرو در جمع بندی سخنان خود گفت: همگی ما می‌بایست گفتگو و مفاهمه را بعنوان روشی برای همزیستی با دیگران برگرینیم و جامعه جهانی باید همزمان با تهدید و کاربرد یکجانبه زور و نیز ترور و ارعاب بصورت جدی و جمعی مقابله کند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها