رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 255837

کار در کنار اجساد، جریمه رانندگان متخلف تایلند!

ساعت24-رانندگان متخلف تایلندی که در ایام جشن «سونگکران» از مشروبات الکلی هنگام رانندگی استفاده کرده اند، مجبور به کار در سردخانه بیمارستان ها کنار مرده ها و اجساد و یا اتاق های اورژانس شدند.

کهربا
میزان تصادف در تعطیلات جشن سونگکران در تایلند به شدت افزایش می یابد و براساس آمار دولت این کشور 390 تن در حوادث امسال در دوره تعطیلات یک هفته ای اخیر کشته شدند.

سه هزار و 690 حادثه رانندگی در این تعطیلات که از پنجشنبه گذشته آغاز شد، اتفاق افتاد که در آن سه هزار و 808 تن زخمی شدند. در تخلفات و خطاهای رانندگی در این روزها در تایلند مصرف مشروبات الکلی نقش مهمی ایفا کرد.

دولت تایلند براساس گزارش روز پنجشنبه تارنمای روزنامه بانکوک پست، رانندگانی را که مشروبات الکلی مصرف کرده و براثر خطای آنها تصادفی اتفاق افتاده است را موظف کرد برای عبرت در سردخانه بیمارستان ها و یا اورژانس مراکز درمانی خدمت کنند تا با پیامد خطا و جرم خود آشنا شوند.

«نارات ساسوتنانت» از مقامات پلیس تایلند، گفت: این اقدامات اجرایی برای کنترل رفتار مجرمان انجام می شود.

دادگاه تایلند براساس احکامی این رانندگان متخلف را مجبور به کار در بیمارستان ها می کند تا نسبت به عواقب کار خود در جاده ها آگاه شوند.

وی گفت: این احکام شامل بازدید از اتاق اورژانس و سردخانه ها و مشاهده کار کارکنان بیمارستان ها و وضعیت سلامت افراد مجروح و معلول ناشی از تصادفات جاده ای تا کار در این مراکز می شود.

در یک هفته جشن «سونگکران» در تایلند پنجهزار و 173 مجرم ترافیکی متهم و محکوم به کنترل رفتار خود با حضور در بیمارستان ها شدند.

از بین این افراد چهار هزار و 856 تن از مشروبات الکلی هنگام رانندگی استفاده کرده بودند و 278 تن نیز پس از استفاده از مواد مخدر در حال رانندگی بودند.

براساس قانونی که حدود یک سال پیش تصویب شد، رانندگانی که مشروبات الکلی مصرف و رانندگی کنند ملزم به ارائه خدمات اجتماعی خواهند بود و باید این دوره را در سردخانه بیمارستان ها و کنار مردگان بگذرنند.

براساس آمار وزارت بهداشت تایلند، این کشور مقام اول مرگ و میر جاده ای در آسیا و دومین جایگاه را در جهان دارد. جاده های تایلند یکی از مرگبارترین جاده های جهان هستند و حوادث جاده ای با تلفات زیاد در این کشور شایع است.

گزارش سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد در تایلند 44 مرگ و میر جاده ای در مقابل هر 100 هزار نفر جمعیت اتفاق می افتد که در بین کشورهای جهان مقام دوم را به خود اختصاص داده است.

مصرف مشروبات الکلی عامل 80 درصد تصادفات رانندگی در تایلند است و 26 درصد مرگ و میرها براثر این تصادفات اتفاق می افتد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها