رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 255888

واکنش سازمان لیگ به شائبه تبانی در هفته‌های پایانی لیگ آزادگان

ساعت24-مسوول برگزاری رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال می‌گوید دیدار تکراری خونه به خونه و نساجی پیش از هفته پایانی برگزار می‌شود. او هم‌چنین از نظارت ویژه سازمان لیگ در دو هفته پایانی لیگ یک بر تمامی مسابقات خبر داد.

فریبرز محمودزاده در گفت‌وگویی درباره کناره‌گیری باشگاه خونه به خونه از مسابقات لیگ دسته اول فوتبال، در اعتراض به رای کمیته‌ انضباطی مبنی بر تکرار دیدارش ‌ با نساجی مازندران، اظهار کرد: این باشگاه سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای در بخش فوتبال به‌خصوص در رده‌های سنی پایه انجام داده است. سیاست ما در فدراسیون و سازمان لیگ این است که بخش خصوصی را از دست ندهیم. ‌ما در سازمان لیگ مجری آرای کمیته‌ انضباطی هستیم. اگر این باشگاه اعتراضی به این حکم صادر شده دارد، آن را به کمیته‌ استیناف اعلام کند.

مسوول برگزاری رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال درباره تاریخ برگزاری دیدار تکراری بین خونه به خونه و نساجی که بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود، گفت‌: اگر اعتراضی که این دو باشگاه به کمیته‌ استیناف کرده‌اند نتیجه‌ای نداشته باشد باید این دیدار را تا قبل از هفته‌ پایانی برگزار کنیم. سعی ما بر این است که به همه تیم‌ها نگاه عادلانه‌ای داشته باشیم و امیدواریم که خونه به خونه در ادامه‌ لیگ حضور داشته باشد. باشگاه‌های خصوصی در لیگ دسته یک مانند نهالی هستند که باید شرایط و ساختار برای ادامه‌ کار آن‌ها فراهم شود. آن‌ها نباید این طور احساسی تصمیم‌گیری کنند.

او در ادامه‌ درباره راهکارهای سازمان لیگ برای مقابله با تبانی در دو هفته‌ پایانی لیگ آزادگان، عنوان کرد: برنامه ما این است که توسط نیروهای امنیتی، کمیته‌ اخلاق، کمیته‌ انضباطی و ... بر تمامی این مسابقات نظارت داشته باشیم. هم‌چنین با اعزام ناظران ویژه‌ به تمامی مسابقات نگاه ما فراتر از دیدارهای قبلی است. من تماسی با مالک باشگاه استقلال اهواز و مدیرعامل این باشگاه و هم‌چنین سایر تیم‌هایی که شانس صعود ندارند را داشتم و همه قول مساعد دادند که با تمام توان در بازی‌های خود ظاهر شوند.

محمودزاده ضمن تشکر از کمیته‌ داوران از کامرانی‌فر، رییس دپارتمان داوری خواست در دو هفته‌ پایانی از داوران با تجربه‌تر با توجه به حساسیت این دیدارها استفاده کند.

مسوول برگزاری رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال در پاسخ به اعتراض تیم‌ها از ابتدای فصل به سهمیه صعود این مسابقات، گفت‌: چون از قبل مصوبه شده بود که دو تیم به لیگ برتر صعود کند، ما همین کار را ادامه‌ دادیم. البته لیگ یک، یک ماراتن ۳۴ هفته‌ای است که با احتساب جام حذفی ممکن است یک تیم ۴۰ بازی انجام دهد. طرح پیشنهادی ما برای فصل آینده باید ابتدا در هیات رییسه سازمان لیگ تصویب شود. بهاروند، رییس سازمان لیگ نظرش روی صعود دو و نیم تیم به لیگ برتر است. اگر این طرح در سازمان لیگ تصویب شود باید در هیات رییسه فدراسیون فوتبال هم به تصویب برسد. مطمئن باشید که نگاه فدراسیون فوتبال نادیده گرفتن حق تیم‌های لیگ دسته یکی نبوده است و مصوب شدن دو تیم برای صعود روی یک نظر کارشناسی اتفاق افتاده است.

او درباره مراسم اختتامیه فصل ۹۶ – ۹۵ لیگ آزادگان، خاطرنشان کرد: امسال یک اتفاق نادر افتاده است. در سال گذشته مشخص شده بود که پیکان قهرمان لیگ دسته یک شده است، ولی امسال تا هفته‌ آینده رقابت قهرمانی بین دو یا سه تیم است. با توجه به تفاوت این فصل با فصل گذشته بهمنی، مدیر روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال قول مساعد به ما داده است که مراسمی در خور و مانند فصل گذشته برگزار شود.

محمودزاده در پایان درباره تاریخ آغاز فصل ۹۷ – ۹۶ لیگ آزادگان، اظهار کرد: این مسابقات همگام با لیگ برتر در اوایل مردادماه آغاز می‌شود و ما به دنبال این هستیم چه در فصل نقل‌ و انتقالات و چه در آغاز و پایان این مسابقات با لیگ برتر هم‌خوانی داشته باشند. البته نقل‌ و انتقالات در لیگ دسته یک بازده بیش‌تری نسبت به لیگ برتر دارد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها