رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 256212

واکنش عراقچی به ادعای منافقین در مورد وجود فعالیت‌ هسته‌ای در پارچین

ساعت 24- عراقچی گفت: دولت آمریکا در دام آدرس‌های غلط و پرونده سازی‌های گمراه کننده‌ای که از سوی تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای آنها برای ترویج ایران‌هراسی انجام می‌شود، نیفتد.

عباس عراقچی.jpg
در پی تکرار ادعاهای منسوخ گروهک تروریستی منافقین مبنی بر وجود فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در تاسیسات پارچین و انتشار وسیع این ادعاها در تعدادی از رسانه‌های غربی، سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی و رئیس ستاد اجرای برجام وزارت امور خارجه، ادامه این اتهامات تاریخ گذشته از سوی گروهک مزبور را مضحک و تکرار سناریوی شکست خورده‌ای دانست که پیش از این ابطال آن توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اثبات رسیده است.

عراقچی گفت: بعداز بازدید مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پارچین و گزارش وی درباره فقدان ابعاد نظامی احتمالی در برنامه هسته‌ای ایران که موجب بسته شدن پرونده جعلی معروف به PMD و رسوایی مدعیان آن شد، توسل جستن مجدد گروهک تروریستی منافقین به این سناریوی شکست خورده نشان‌دهنده عمق عقب‌افتادگی فکری و سیاسی این گروهک و تلاش مذبوحانه آنان برای خوش رقصی در مقابل هیات حاکمه جدید آمریکا و فراهم کردن خوراک برای افراط‌گرایان آن کشور است که ناامیدانه در پی بهانه‌ای برای خروج از برجام هستند.

وی گفت: گروهک تروریستی و منفور منافقین هیچ‌گاه جایگاهی نزد ملت ایران نداشته و دورانی که جامعه بین‌الملل به نمایش‌های مضحک این گروهک، و جا زدن ساختمان‌های اداری به جای تاسیسات هسته‌ای، توجه نشان می‌داد مدتها است که گذشته است.

معاون ظریف در پایان به دولت آمریکا توصیه کرد: در دام آدرس‌های غلط و پرونده‌سازی‌های گمراه کننده‌ای که از سوی تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای آنها برای ترویج ایران‌هراسی انجام می‌شود، نیفتد.

عراقچی تاکید کرد: این مسیری است که دولت‌های گذشته آمریکا به کرات آزموده و هر بار سرشان به سنگ خورده است. جمهوری اسلامی ایران بهانه‌جویی برای عدم اجرای تعهدات برجامی را از سوی هیچ یک از طرف‌های برجام به ویژه دولت آمریکا، نخواهد پذیرفت و هفته آینده در جریان کمیسیون مشترک ایران و کشورهای 1+5 تمامی موارد بدعهدی، تعلل و مقابله‌جویی دولت آمریکا نسبت به برجام را مطرح و پیگیری خواهد کرد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها