رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 256950

کاخ سفید بررسی می‌کند

احتمال ممنوعیت حمل تجهیزات الکترونیکی در پروازهای بریتانیا به آمریکا

ساعت 24-منایعی در دولت انگلیس می‌گویند کاخ‌سفید مشغول بررسی طرح اعمال ممنوعیت استفاده از تجهیزات الکترونیکی در پروازهای انگلیسی است.

بعد از آنکه دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» حمل و استفاده تجهیزات الکترونیکی در پروازهای به مقصد ایالات متحده از کشورهای اسلامی را ممنوع کرد، اکنون گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال وضع قانونی علیه کشور انگلیس نیز می‌رود.

به نوشته روزنامه «گاردین» دولت ترامپ مشغول بررسی طرح ممنوع کردن حمل دستگاه‌های الکترونیکی بزرگ مانند «لپ تاپ» در پروازهای انگلیس به سمت فرودگاه‌های خود است.

گاردین به نقل از منابعی که نامشان را فاش نکرد نوشت مقامات بریتانیایی می‌دانند که همتایان آمریکایی‌شان قصد دارند این محدودیت را به پروازهای اروپایی نیز گسترش دهند.

یک مقام دولتی بریتانیا به این روزنامه گفت با اینکه هنوز مشخص نیست آمریکا چنین قانونی را برای پروازهای انگلیسی تصویب کند اما زمزمه‌های بررسی آن شنیده می‌شود.

کاخ‌سفید در اواخر ماه قبل میلادی (مارس) قانونی را تصویب کرد که به موجب آن مسافران پروازهای مصر، اردن، کویت، مراکش، قطر، ترکیه، عربستان سعودی و امارات عربی متحده به مقصد آمریکا، باید دستگاه‌های الکترونیکی را به خدمه پرواز تحویل داده و از هیچکدام در زمان پرواز استفاده نکنند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها