رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 256992

عراقچی در وین مطرح کرد:

اظهارات مقامات آمریکایی خلاف برجام است/ رایزنیها برای خرید 950 تن کیک زرد

ساعت 24-رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام حرکت‌ها و اظهارات اخیر مقامات آمریکایی را خلاف برجام و روح و متن آن خواند و گفت که رایزنی‌ها درباره خرید 950 تن کیک زرد توسط ایران از قزاقستان هنوز به سرانجام نرسیده و در جریان است.

به گزارش فارس، سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام امروز (سه‌شنبه) در وین در اظهاراتی پیش از هفتمین نشست کمیسیون مشترک برجام با بیان اینکه تمامی موارد بدعهدی، تعلل و مقابله‌جویی آمریکا را در این نشست مطرح خواهیم کرد، افزود: حرکت‌هایی که شاهد هستیم به اعتقاد ما بر خلاف مسیر برجام است.

وی ادامه داد: همین که سیاست بازنگری، ارزیابی و مرور برجام را اعلام کردند، صحبت‌هایی که توسط رئیس جمهور و بقیه مقامات رسمی آمریکا صورت می‌گیرد، این فضای عدم اطمینان و سرگردانی که برای دنیا ایجاد کردند، اینها خلاف برجام و متن و روح برجام است.

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام در خصوص مخالفت انگلیس با درخواست خرید 950 تن کیک زرد توسط ایران از قزاقستان نیز با بیان اینکه مذاکرات در این زمینه هنوز به سرانجام نرسیده و هنوز جریان دارد، عنوان کرد: رایزنی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سؤالاتی وجود دارد که آیا این میزان کیک زرد نیاز فعلی ایران هست یا خیر، تصریح کرد: مسلما دسترسی به میزان کیک زرد بیشتر نیازهای سال‌های آینده ما خواهد بود. در حال کار روی آن هستیم.

عراقچی اضافه کرد: رایزنی‌ها در این زمینه ادامه دارد، برخی‌ها از کشورها موافق هستند و برخی‌ها مخالفند.

هفتمین نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور هیأت‌های ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) و نماینده اتحادیه اروپا در هتل پله کوبورگ شهر وین آغاز شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها