رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257190

آخوندی: نمیتوانیم «مسکن مهر» را ادامه دهیم/ بیش از ۱۹میلیون نفر بدمسکن هستند

ساعت24-وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از نوزده میلیون نفر در بدمسکنی به سر می‌برند، گفت: نمی‌توانیم سیاست دولت گذشته در مسکن مهر را ادامه دهیم.

عباس آخوندي
style="text-align:justify"> عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به کیفیت پیگیری موضوع مسکن مهر در دولت یازدهم، گفت: بازار مسکن یکی از بازارهایی است که بیشترین دستکاری در آن انجام شده، اما من برنامه‌هایم را در سال نود و پنج مرتب برای مردم گزارش کرده‌ام و معتقدم که به‌دلیل همکاری و اتحادی که بین مدیریت شهری، تجارت با سوداگران صورت گرفته، بیش از 250 میلیارد دلار از ثروت ملی ایران در این بخش عاطل و باطل مانده است.

وی افزود: طبق آخرین آمار مرکز آمار کشور، دو میلیون و پانصد و هشتاد و هفت هزار خانه خالی وجود دارد که عمدتاً در مناطق شمال شرق است که شاهدی بر سیاست‌های کاملاً ناصحیح مدیریت شهری است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: کنار این‌همه سرمایه می‌بینید که بیش از نوزده میلیون نفر در بدمسکنی شدید به سر می‌برند که نشان می‌دهد هم ثروت ملت ایران هزینه شده و هم بهره‌وری‌اش چیزی در حدود صفر است، بنابراین ما نمی‌توانیم سیاست دولت گذشته را ادامه دهیم که مبتنی بر اتلاف منابع بوده است.

آخوندی تصریح کرد: مسکن مهرهایی که در بیابان‌ها ساخته شده، طرفدار چندانی ندارد و بسیاری از آنها خالی مانده، اما سیاستی که ما انتخاب کرده‌ایم این است که از خانه‌دار شدن خانه‌‌اولی‌ها حمایت کنیم

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها