رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257192

زنگنه: احتیاجی به اقدامات نمایشی نداریم/ آینده صنعت نفت به تصمیم مردم در انتخابات بستگی دارد

ساعت24-وزیر نفت می گوید احتیاجی به اقدامات نمایشی نداریم و مردم در انتخابات تصمیم می گیرند که سرنوشت صنعت نفت در دولت دوازدهم چگونه باشد.

زنگنه
بیژن زنگنه روز چهارشنبه پس از نشست هیات وزیران درباره تولید بنزین و اعلام آن اظهار کرد: تا زمانی که به طور مستمر بنزین تولید نکنیم، هیچ برنامه ای برای اعلام آن نداریم.

وی افزود: هر وقت که توانستیم به تولید مطمئن و مستمر بنزین برسیم و مقدارش مشخص شد، اعلام می کنیم. ما هیچ احتیاجی به اقدامات نمایشی نداریم و تا وقتی که از تولیدمان مطمئن نشویم، هیچ مراسمی نخواهیم داشت.
وزیر نفت در پاسخ به این سوال که در حوزه کاری خودتان چه پیشنهادی برای دولت دوازدهم دارید؟ گفت: همچنان تدبیر و عقلانیت حاکم باشد و برمبنای روش های شناخته شده متعارف دنیا مدیریت شود.
زنگنه درباره ضرورت مشارکت مردم در انتخابات هم پاسخ داد: آنچه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز گذشته خود فرمودند مشارکت مردم در انتخابات و حضورشان یک حق است و از طرف دیگر یک تکلیف. اگر ما شرکت نکنیم بعدا نباید گله کنیم چرا کشور باب میل ما و یا طوری اداره می شود که مورد پسند ما نیست.
وزیر نفت ادامه داد: جمهوری اسلامی نشان داده است که از آرای مردم صیانت می کند. آن رایی که انداخته اند همان خوانده می شود و آن کسی را که مردم می خواهند رییس جمهوری می شود.
زنگنه اضافه کرد: بنابراین همه هم در انتخابات ریاست جمهوری و هم در شوراها با حداکثر مشارکت، فعال باشند تا بتوانیم اراده ملی را متجلی کنیم و همانطور که رهبری فرمودند این نمایش اراده ملی تنها در انتخاب ریاست جمهوری نیست بلکه در دور کردن بسیاری از توطئه ها از جمهوری اسلامی نقش تعیین کننده خواهد داشت. حضور پرشور ملت برای آینده کشور بسیار تعیین کننده است.
وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدان می گویند پیشرفت پروژه ها در دولت یازدهم به خصوص در فازهای پارس جنوبی کند بوده است، نظرشما چیست؟ گفت: به هر حال آرزوی ما این بود که طرح ها تندتر از این جلو رود ولی خوب زورمان همین بود.
وزیر نفت افزود: مشکل مالی، مشکل تحریم ها و مشکل بهم ریختگی مدیریتی وجود داشته است اما من وارد این موضوعات نشدم و تحلیل نکردم که چه چیزهایی را تحویل گرفته ایم؛ اما اگر لازم باشد حتما تحلیل می کنم که شرایط پیش از این چگونه بوده است و چه مشکلاتی از لحاظ مدیریتی و در هم ریختگی شرایط داشتیم.
زنگنه تاکید کرد: من همیشه گفته ام مشکل پروژه ها و اداره کشور، پول نیست. اگر تدبیر باشد، خود تدبیر پول را هم جور می کند. باید اجازه دهیم که تدبیر اعمال شود. امیرالمومنین(ع) گفته اند اگر آدم قدرت اعمال تدبیر را نداشته باشد، تدبیرش هم به درد نمی خورد.
وی در پاسخ به این سوال که چشم انداز صنعت نفت در چهارسال آینده به چه سمتی خواهد رفت؟ گفت: نمی دانم. بستگی به تصمیم مردم دارد. مردم باید تصمیم بگیرند که چطور اداره بشود. این تصمیم مردم است که این تصویر را برای چهارسال آینده تا حدود زیادی مشخص می کند.
وزیر دولت تدبیر و امید یادآور شد: نظر این 6 نامزد برای اداره کشور در مواردی، خیلی متفاوت است. بنابراین هرکدام بیاید اداره کشور یک سرنوشتی پیدا می کند.
زنگنه درباره قرارداد میدان نفتی با هندی ها نیز توضیح داد: من قبلا هم گفتم از نظر ما کنار گذاشته نشدند، هنوز فرصت هست ولی تا کنون پیشنهادهایی که دادند مورد قبول شرکت نفت و وزارت نفت نیست.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها