رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257241

پاسخ روسیه به تهدید هسته‌ای انگلیس

ساعت 24- سنای روسیه به تهدید هسته‌ای وزیر دفاع انگلیس که از امکان حمله اتمی پیشگیرانه سخن گفته بود، پاسخ داد.

کرملین
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، معاون کمیسیون دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) نسبت به تهدید هسته‌ای وزیر دفاع انگلیس که از امکان حمله اتمی پیشگیرانه به دشمن این کشور سخن گفته بود، هشدار داد.

فرانتس کلینتسویچ معاون کمیسیون دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه در گفت وگو با خبرنگاران درباره این تهدید اظهار کرد: سخنان وزیر دفاع انگلیس در مورد حمله پیشگیرانه هسته‌ای شایسته پاسخی محکم است و در بهترین شرایط بخشی از جنگ روانی محسوب می‌شود.

مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه در مصاحبه با رادیو بی.بی.سی گفت که لندن حق حمله پیشگیرانه به دشمن با استفاده از سلاح هسته ای را برای خود محفوظ می دارد.

وی ادامه داد: در غیر این صورت، این پرسش طبیعی پیش می‌آید که انگلیس علیه چه کشوری آماده کاربرد سلاح هسته‌ای است.

به گزارش ایتارتاس نوشت: اگر انگلیس آماده کاربرد سلاح هسته‌ای علیه یک قدرت اتمی است با توجه به اینکه قلمرو این کشور چندان بزرگ نیست، در صورت بروز جنگ اتمی از روی کره زمین محو خواهد شد.

این مقام پارلمانی روس گفت: اگر منظور وزیر دفاع انگلیس هم حمله به کشوری غیرهسته‌ای است، در آن صورت مقام‌های انگلیسی از افتخار کاذبی که آمریکا با پرتاب بمب‌های اتمی بر هیروشیما و ناگازاکی به دست آورده است، آسوده نیستند و می‌خواهند آن را تکرار کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها