رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257258

پکن: واشنگتن تمرین نظامی مشترک با سئول را متوقف کند

ساعت 24- وزیر امورخارجه چین روز چهارشنبه با اشاره به افزایش تنش های سیاسی میان آمریکا و کره شمالی، از واشنگتن درخواست کرد تمرین نظامی مشترک خود با سئول را متوقف کند

style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، 'وانگ ای' بار دیگر آمریکا را به توقف رزمایش مشترک نظامی خود با کره جنوبی تشویق کرد.

وانگ که برای دیدار با همتای آلمانی خود به این کشور سفر کرده است، گفت:
همانطور که ادامه آزمایش های موشکی ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است، ادامه تمرین های نظامی در پیرامون شبه جزیره کره، تخطی از قطعنامه های این نهاد بین المللی است. ما از آمریکا می خواهیم هر چه سریعتر به تمرین های نظامی خود با کره جنوبی پایان دهد.
وزیر خارجه چین در ادامه سخنان خود تاکید کرد که مهم ترین اقدام در حال حاضر ازسرگیری مذاکرات است و همه طرف های دخیل باید در این مذاکرات مشارکت داشته باشند.
وانگ خاطر نشان کرد که امنیت و ثبات در شبه جزیره کره به شدت متزلزل است و هر لحظه ممکن است یک درگیری یا حادثه ای جدید رخ دهد. به همین علت است که ما از همه طرفهای در خواست می کنیم از خود خویشتنداری نشان دهند و از هرگونه اقدامات تحریک آمیز که می تواند به حادثه ای بزرگ تبدیل شود، پرهیز کنند.
بر اساس این گزارش، آمریکا و کره جنوبی روز چهارشنبه رزمایشی مشترک را درست یک روز بعد از رزمایش کره شمالی با تمرین شلیک واحدهای توپخانه و حضور خودروهای زرهی برگزار کردند.
دو هزار نظامی آمریکا و کره جنوبی در این رزمایش که در «پوچوان » کره جنوبی برگزار شد، شرکت کردند.
این رزمایش در 30 کیلومتری منطقه غیرنظامی که دو کره را از هم جدا می‌کند، برگزار شد. در این رزمایش مشترک حدود 100 قبضه توپخانه ، 90 خودروی زرهی و 50 فروند هواپیما به کار گرفته شد.
از سویی دیگر، ارتش آمریکا سه شنبه شب به وقت محلی تجهیزات سامانه های دفاع موشکی تاد را به منطقه ای در نزدیکی شهر سئونجیو در کره جنوبی منتقل کرده است.
بر اساس این گزارش، انتقال تجهیزات یادشده با همراهی بیش از 8 هزار مامور پلیس و نیروهای نظامی کره جنوبی صورت گرفته است.
کره شمالی نیز همزمان با این اقدام ارتش آمریکا در هشتاد و ششمین سالگرد ارتش خلق این کشور به بزرگترین رزمایش نظامی خود دست زد.
این رزمایش به وسیله 300 تا 400 واحد توپخانه‌ای برد بلند صورت گرفته که آتش این توپخانه‌ها قادر است سئول و مناطق اطراف پایتخت کره جنوبی را هدف قرار دهد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها