رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257286

اژه‌ای: دشمن دنبال خسته کردن مردم است

ساعت 24- معاون اول رییس قوه قضاییه با اشاره به برخی تحریم ها گفت: اگر مردمی که آن‌قدر در مقابل بمب و ترور ایستادگی کردند پای میز مذاکره بروند و برای مایحتاج زندگی خود امتیاز بدهند آیا دشمن حس نمی‌کند بهترین راه را انتخاب کرده است؟

محسنی+اژه‌ای.jpg
style="text-align:justify">معاون اول رییس قوه قضاییه با اشاره به برخی تحریم ها گفت: اگر مردمی که آن‌قدر در مقابل بمب و ترور ایستادگی کردند پای میز مذاکره بروند و برای مایحتاج زندگی خود امتیاز بدهند آیا دشمن حس نمی‌کند بهترین راه را انتخاب کرده است؟


غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جلسه «از حقوق‌های نجومی تا پرونده آقازاده‌ها» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی برگزار شد با اشاره به شعار سال اظهار داشت: با توجه به آن‌چه که در طول این سی‌ونه سال گذشته دشمن از مردم ما دیده و راه‌های خود را برای مقابله با ما آزموده است به این نتیجه رسیده که با این روحیه، گذشت، مقاومت، هوشیاری و وحدت مردم راه‌های گذشته جواب نمی‌دهد و می‌خواهد این روحیه را از مردم بگیرد تا آنان را از نظام و مسئولیتی که به عهده آنان است و راهی که در پیش دارند جدا کنند.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که دشمن برای عقب نگهداشتن ایران از سایر کشورها و فشار آوردن بر مردم روی آن دست گذاشته است تا آنان خسته شوند و احساس کنند معیشت‌شان در تنگناست مسائل اقتصادی و معیشتی است.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی اظهار داشت: همچنین ما با جنگ‌ تمام عیار گروه‌ها با اسم‌های مختلف در د اخل کشور روبرو بوده‌ایم . روزی نبود که ما حتی در تهران امید داشته باشیم که صبح را به شب برسانیم و چند ترور و انفجار رخ ندهد، خانواده افرادی که در نهادهای انقلابی فعالیت می‌کردند امید نداشتند هنگامی که این فرد از خانه بیرون می‌رود دوباره برگردد.

یادآور شد: در بسیاری از شهرهای مرزی کشور قبل از جنگ و حتی با شروع جنگ گروه‌های تروریستی مختلف وجود داشت. کشور ما چندین سال است قربانی ترور است . امروز که ترور نداریم، کشور امن است.بسیاری از گروه‌های تروریستی اعلام جنگ مسلحانه قبل از جنگ و با ادامه جنگ کرده بودند اما نظام از پای در نیامد بلکه جلو آمد.

معاون اول رییس قوه قضاییه با اشاره به این‌که «محاصره اقتصادی ایران مربوط به امروز نیست»، تصریح کرد: دشمنان از ابتدا ایران را محاصره اقتصادی و اموال ما را بلوکه کرده بودند. آن‌ها برخلاف تمام معاهدات بین‌المللی و مسائل شناخته شده حقوقی یک طرفه جلوی قراردادها گرفتند. با وجود این‌که اموالی را به ما فروخته بودند و پولی را دریافت کرده بودند اما آن‌ها را به ما نمی‌دادند مخصوصا مواردی که حس می‌کردند در جنگ به درد ما می‌خورد. پس از آن هم جنگ نرم را آغاز کردند.

وی با اشاره به این‌که «دشمن کشور ما را محاصره‌های مختلف کرد اما جوابی نگرفت»، اظهار داشت: آن‌ها تحریم‌های ظالمانه را تشدید کردند اما باز هم پاسخی نگرفتند . در این زمینه نظام با مشکل مواجه نشد و بر مسیر خود ادامه داد. البته گاهی حرکت ما کند شد اما متوقف نشد.

وی با اشاره به افرادی که یک زمانی در کشور مسئولیت داشتند اما در حال حاضر به خارج کشور رفته‌اند خاطر نشان کرد: این افراد یکدفعه به خارج از کشور منتقل نشده‌اند و دیدگاه‌های ‌آن‌ها هم یک شبه عوض نشده است بلکه آنان بعضی دیدگاه‌ها را از گذشته داشته‌اند. آنان گرا می‌دادند که اگر می‌خواهید حرکت کشور را متوقف کنید باید بر تحریم اقتصادی بیش از پیش فشار بیاورید. بعضی از آن‌ها می گفتند علاوه بر تشدید تحریم‌ها باید بر روی مسائل حقوقی هم دست گذاشته شود. در حال حاضر هم گراهایی از داخل داده می‌شود . افرادی هستند که با عدد و رقم گرا می‌دهند که به طور مثال اگر فلان کار انجام شود رکود در کشور ایجاد خواهد شد یا مثلا اگر فلان اقدام انجام شود چه مشکلاتی برای کشور بوجود خواهد آمد.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: دشمن همچنان این مسیر را دنبال می‌کند. اگر ما وابسته به خارج باشیم و مایحتاج زندگی ما متکی به خارج باشد دشمنان به راحتی می‌توانند جلوی آن را بگیرند. آیا دشمنان واقعا قابل اطمینان هستند که ما با آن‌ها مذاکره کنیم و در مذاکره بتوانیم نیازمندی‌های خود را به دست بیاوریم؟ اگر به فرض این‌که آن‌ها قابل اطمینان هستند که نیستند وقتی بدانند ما در این زمینه ضعف داریم و برای به دست آوردن مایحتاج خود به آن‌ها روی آوریم باید چه کنیم؟ اگر مردمی که آن‌قدر در مقابل بمب و ترور ایستادگی کردند پای میز مذاکره بروند و برای مایحتاج زندگی خود امتیاز بدهند آیا دشمن حس نمی‌کند بهترین راه را انتخاب کرده است؟ ما باید نسبت به مسائل اقتصادی و مایحتاج خود کار و تلاش کنیم و استقلال داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که «ما کشور فقیری نداریم» اظهار داشت: ایران دارای ثروت‌های عظیمی است و جوانان خوشفکر ،‌ با استعداد و مقاوم‌ و ... زیادی دارد که سرمایه‌های بزرگ کشور هستند.
ایسنا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها