رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257426

زیباکلام:چرا من و ایرجِ آبدارچی یک اندازه یارانه میگیریم؟/نامزدهایی که وعده یارانه 250 هزارتومانی می دهند ضرب و تقسیم بلند نیستند/الله کرم:زیباکلام خودش نمونه پوپولیست است

ساعت24- زیباکلام می گوید نامزدهایی که وعده یارانه 250 هزارتومانی می دهند ضرب و تقسیم بلند نیستند.

فیروز1
مناظره صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب و حسین الله کرم دبیرکل سابق انصار حزب الله در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین هم اکنون در حال برگزاری است

در این مناظره که پیرامون انتخابات ریاست جمهوری، است، زیباکلام با بیان اینکه برخی از نامزدها مسائلی را مطرح می کنند که شاید ضرب و تقسیم را یاد نگرفته اند، گفت: این نامزدها شاید هم ضرب و تقسیم می دانند اما به خاطر اینکه توده ها را با خودشان همراه کنند وعده های یارانه 250 هزار تومانی می دهند.

او ادامه داد: سال گذشته کل بودجه عمرانی که تخصیص پیدا کرد 13 هزار میلیارد تومان است. البته بودجه مصوب 38 هزار میلیارد تومان بود اما اینقدر خرج شد. در همین سال 95، 43 هزار میلیارد تومان برای یارانه 45 هزار تومانی پرداخت شد. اگر یارانه 250 هزار تومان بشود قطعا تعداد یارانه بگیر شما بیشترمی شود و 5 برابر می شود. آقای رییسی یا قالیباف یا روحانی این پول را از کجا می خواهید بیاورید که وعده می دهید؟

زیباکلام گفت: اصل یارانه فله ای اشتباه بود. من صادق زیباکلام به عنوان استاد تمام دانشگاه تهران 7 میلیون تومان حقوق می گیرم، ایرج ایامی که آبدارچی دانشکده است 700 هزار تومان حقوق می گیرد. او 45 هزار تومان یارانه می گیرد و من هم همینقدر می گیرم! منشاء این قضیه پوپولیسم بود که از سوی احمدی نژاد و اصولگرایان شروع شد. هیچ کس شهامت ندارد که بگوید این یارانه کشور را دارد نابود می کند. این غایت پوپولیسم است و کسی که بخواهد این یارانه ها را بیشتر بکند یا جدول ضرب بلد نیست یا اعداد را نمی داند. این به غیر از پوپولیسم چیز دیگری نیست.

حسین الله کرم هم در ادامه این مناظره با بیان اینکه، دونوع پوپولیست داریم، گفت: یک نوع پوپلیست معروف است که که در غرب شکل گرفته که مردم فریبی است. مثلا آمارهای دولت های ما اکثرا پوپولیستی است. پوپولیست دیگر پوپولیست علوی است. دادن یارانه حق مردم بود آنهم وقتی قرار است سوبسید ها را قطع کنید، به مردم می گویند خودتان سوبسیدها را مدیریت کنید.

وی در ادامه گفت: زیباکلام نمونه پوپولیست غربی است، چون میگوید منبع یارانه کجا است، در نظام اسلامی همه باید مساوی از بیت المال بردارد. آقای رئیسی یکی از کاندیداها گفت یارانه به سه دهک پاین بدهیم او می خواهد به توئه زیباکلام یارانه ندهد اگر لجت گرفته یک حرفی دیگر است. قالیباف می گوید 250 هزار تومن به بیکارها می دهم این کم هم هست این حرف پوپولیستی نیست این یک نوع پوپولیست علوی است.

خبرانلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها