رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257439

خطر ابتلا به آلزایمر با مصرف بیش از حد قند و شکر

ساعت 24- متخصص بیماری‌های غدد و داخلی با اشاره به اینکه مصرف بیش از حد قند و شکر علاوه بر دیابت باعث ابتلا به آلزایمر و فراموشی می‌شود، گفت: روند درمان دیابت هر فرد خواست خود او بوده و با دیگری تفاوت دارد.

آلزایمر.jpg
مهران زمان‌زاده با اشاره به علائم بیماری کم‌کاری تیروئید اظهارداشت: یوبوست، خشکی پوست، پف کردن صورت، اضافه شدن وزن بدن، ضعف عضلانی، خشدار شدن صدا از علائم بروز این بیماری در بدن است.

وی افزود: بالا رفتن سطح کلسترول خون و قائدگی‌های نامنظم یا سنگین‌تر از حد نرمال از دیگر علائم بیماری کم‌کاری تیروئید به شمار می‌رود.

این متخصص غدد و داخلی با تاکید بر اینکه افراد نباید هرگز علائم این بیماری را دست کم بگیرند، گفت: در صورت مشاهده هرکدام از این مششکلات حتماً باید به پزشک مراجعه شود.

وی در ادامه به خطر مصرف بیش از حد قند و شکر اشاره کرد و گفت: مصرف بیش از حد قند و شکر علاوه بر بیماری دیابت با افزایش سطح گلوکز خون باعث ابتلا به آلزایمر و فراموشی می‌شود.

وی با بیان اینکه دیابت بر بسیاری از قسمت‌های بدن تأثیر گذاشته و سبب تخریب آن می‌شود، گفت: کلیه‌ها، مو، رگ‌ها قلبی، پانکراس، قلب و چشم از جمله اعضایی هستند که تحت تاثیر دیابت قرار می‌گیرند.

این متخصص غدد و داخلی ادامه داد: کودکان و نوجوانان دیابتی و والدین آنها باید در کلاس‌های آموزشی دیابت شرکت کنند تا یاد بگیرند که انسولین و مقدار مصرف آن بدون کسب آگاهی‌های لازم ممکن است نه تنها به دیابتی کمک نکند بلکه او را در معرض خطر نیز قرار دهد.

وی گفت: بسیار ساده‌انگاری است اگر فکر کنیم یک یا دو واحد انسولین مشکلی در بدن ایجاد نمی‌کند. همچنین باید توجه داشت که روند درمان دیابت هر فرد خواست خود او بوده و با افراد دیگر متفاوت است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها