رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257450

قرص برنج جان ۱۰ همدانی را گرفت

ساعت ۲۴- مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: ۱۰ نفر در همدان بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف قرص برنج جان خود را از دست دادند.

قرص برنج
«علی‌احسان صالح» در گفت‌وگو، اظهار کرد: آمارها افزایش تلفات ناشی از مصرف قرص برنج را در سال ۹۵ نشان می‌دهد به طوری‌که ۳ زن و ۷ مرد در این مدت جان خود را بر اثر مصرف قرص برنج از دست دادند.

وی استفاده نادرست از قرص برنج را دارای عواقب جبران‌ناپذیری دانست و افزود: سال ۹۴ نیز ۸ نفر در همدان شامل ۲ زن و ۶ مرد به علت مسمومیت ناشی از مصرف این قرص جان باختند.

صالح در زمینه تبعات منفی استفاده از قرص برنج نیز عنوان کرد: با جذب قرص برنج در بدن انسان، آنزیم‌های سلولی بلوکه شده و زمینه سمی شدن سلول‌ها در تمام سیستم بدن مهیا می ‎ شود.

وی با بیان اینکه پادزهری برای بی‌تأثیر کردن مسمومیت با قرص برنج وجود ندارد، تأکید کرد: مصرف قرص برنج دارای علائمی چون کم ‎ خونی، کاهش اشتها و وزن، شکستگی و مرگ تدریجی استخوان ‎ ها است.

صالح با بیان این‌که استفاده نصف قرص برنج برای یک فرد بالغ کشنده است، یادآور شد: اختلالاتی چون اختلال نبض، کبدی و عصبی، اختلالات متابولیکی، از کارافتادگی کلیه، افت فشار خون و بی‌هوشی از اثرات استفاده از این قرص به شمار می ‎ رود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها