رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257453

الله کرم: روحانی کاری کرد که اردوغان هر روز به ما حمله می کند

ساعت 24- مناظره صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب و حسین الله کرم دبیرکل سابق انصار حزب الله در کافه خبر برگزاری شد.

حسین الله کرم
مناظره صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب و حسین الله کرم دبیرکل سابق انصار حزب الله در کافه خبر برگزاری شد. در این مناظره که پیرامون انتخابات ریاست جمهوری، است، حسین الله کرم گفت: من به سیاست خارجی نمره قبولی نمی دهم. آقای روحانی ما را می خواست از آوار هسته ای بیرون ببرد. 15 همسایه داریم که 80 درصد روابط اقتصادیمان با آنها است. صدها سال است با ترک ها روابط مثبت داریم. اما روحانی کاری کرد که هر روز اردوغان به ما حمله می کند. ظریف به کدخدا چسبید اما اروپا و همسایگان را از دست داد. در اقتصاد به دولت نمره زیر صفر می دهم چون روحانی گفتم احمدی نژاد پول داشت من نداشتم. در حالیکه روحانی بیشتر از احمدی نژاد پول داشت. 5.5 برابر بدهی دولت به صندوق بین المللی شده است. در مقایسه فروش نفت احمدی نژاد متوسط فروش نفت 79 دلار بود اما آقای روحانی متوسط فروش نفتش 82 دلار بود.


وی افزود: مالیات ارزش افزوده از 9 درصد به 38 درصد رسید که به محرومین فشار آورد. اما کاهش مالیات بر درآمد حاصل شد که به نفع مرفهین است. چند بار برداشت غیرمجاز از خزانه برداشت. پول های بلوکه شده ایران قرار بود برگرداند اما پول های فروش نفت جدید هم برنگرداند. به نظر من رشد نقدینگی از 460 هزار میلیارد تومان به 1250 هزار میلیارد تومان رسید که فاجعه است. حقوق های نجومی و وام های نجومی در این دوره اتفاق افتاد. برند های صنعتی ما همچون ارج، آزمایش و داروگر که در جنگ اتفاقی برایشان نیفتاد. اما الان چه وضعیتی دارد.

الله کرم اظهار کرد: دولت فعلی فقط صنعت هسته ای را نابود نکرد بلکه صنعت کشور را نابود کرد. وقتی کارخانه ای از کار می ایستد احیای آن زمان می برد. صندوق بین اللمللی می گوید بدهی ایران افزایش پیدا کرده است. طرح سلامت پولش به جیب پزشکان رفت.
وی افزود: بحث توسعه سیاسی هدف دولت نبود. اصلا گفتمان دولت یازدهم براساس مذاکره با کدخدا بود اما دولت در فضای مجازی گام هایی را برداشت. دولت برای بسترسازی درباره فعالیت ضد انقلاب کار کرد. ادمین ها بازداشت شده گفتند خود وزیر اطلاعات ما را راه انداخت. آمدنیوز با موساد در ارتباط است. در این زمینه ها منافع ملی را زیر پا گذاشتند. بحث صوتی و مکالمه از طریق تلگرام را دولت بست. تسلیت می گویم چون دولت پسرفت داشت چون نگذاشت مردم از امکان صوتی تلگرام به طور مجانی استفاده کنند.


الله کرم گفت: اگر خلق پول نمی رفت به بانک ها، اینها می توانست برود در ادامه مسکن مهر 400 هزار شغل را احیا کند. با ساخت مسکن می توان این چرخ را به حرکت انداخت.

در اینجای مناظره مجری مناظره از زیباکلام پرسید، الله کرم می گوید با مدیریت انقلابی می توان مشکلات را حل کرد؟ نگاه شما چیست؟

زیباکلام گفت: 8 سال هاشمی رفسنجانی و 8 سال خاتمی به علاوه 4 سال روحانی می شود 20 سال. 8 سال دولت انقلابی احمدی نژاد روی کار بود بگوید در این 8 سال دولت انقلابی او چه دستاوردی داشت؟ آقای الله کرم می گوید اگر رئیس دولت با فساد مبارزه کند این طور می شود. سئوال من این است آیا غیر از این است که مدیران اجرایی که می خواهیم مقام به آنها بدهیم گزینش می شوند. باید انقلابی، جنگ رفته، ایثارگر و ... باشند. ما بیش از کشورهای دیگر نهادها و دستگاه های مچ گیر زیاد تر داریم چرا با وجود این همه نهادهای مچگیر، چرا اینقدر مفاسد اقتصادی هر روز در کشور ما دارد بیشتر می شود. با کلی گویی نمی توانیم به جایی برسیم. چرا این همه مفاسد در ژاپن و هلند و اروپا نیست. به فرض آقای رئیسی رئیس جمهور شود قالیباف معاون اول او باشد. با وجودی که درآمد های کشور تقریبا ثابت است شامل درآمد نفت و مالیات می شود، اینکه گفته می شود بین 5 تا 7 میلیون بیکار داریم، برای ایجاد یک شغل باید 100 تا 300 میلیون تومان باید هزینه شود. معیار را 100 میلیون بگیریم. برای ایجاد شغل برای 5 میلیون نفر وقتی ضرب کنیم 500 هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد حال آنکه سال 95 هزینه عمرانی کشور 13 هزار میلیارد تومان بود چون بیشتر حاصل نمی شود. دولت به عرب و عجم بدهکار است تمام پیمانکاران از دولت طلبکارند. این 500 هزار میلیارد تومان را آقای رئیسی از کجا می خواهد بیاورد. 40 سال است داریم شعار می دهیم از مدیریت انقلاب و جهادی صحبت می کنند.

وی افزود: صادرات غیرنفتی ما سال گذشته 40 میلیارد دلار بود. که بیشترش محصولات پتروشیمی و میعانات گازی است. با کلی گویی و شعار ما را داغون کرد. بگویند برای 5 میلیون شغل می خواهند از کجا پول بیاورند. از موشک سازی، آموزش پرورش، محیط زیست، سوریه، لبنان یا بهداشت می خواهند بزنند تا ایجاد درآمد برای اشتغال زایی کنند؟ آقایان بگویند من کور شوم اگر بخیل باشم. اینها همه اش از روی خالی بندی بیان می کنند.

خبرآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها