رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257530

عارف: دولت روحانی توفیقات بسیاری داشته است/ جریان رقیب می‎خواست آخرین میخ را به تابوت اصلاحات بزند، ولی موفق نشد

ساعت24-رییس فراکسیون امید با بیان اینکه عقلانیت مبتنی بر خرد جمعی و حفظ انسجام، رویکرد اصلاحات در انتخابات ۲۹ اردیبهشت است، تاکید کرد: نباید اجازه بدهیم هیچ‌گونه اختلاف ناشی از انتخاب افراد در لیست‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای شوراهای شهر به انسجام جریان اصلاح‌طلب آسیب وارد کند.

عارف
محمدرضا عارف در نشست روسای ستادهای استانی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه جریان اصلاحات از ابتدای دهه ۹۰ با توجه به جمع‌بندی‌های حاصل از دهه ۸۰ به رویکرد عقلانیت و خردجمعی دست یافته است، حرکت ارزشمند این جریان در انتخابات سال ۹۲ را نمودی از رویکرد عقلانیت مبتنی بر خرد جمعی معرفی کرد.

او بر اهمیت تداوم این حرکت تاکید کرد و گفت: گام دوم حرکت جریان اصلاحات در این مسیر با انتخابات مجلس در سال ۹۴ برداشته شد و امروز پیروزی در انتخابات ۹۶ و پس از آن آمادگی برای انتخابات مجلس در سال ۹۸ ادامه حرکت آغاز شده است.

عارف همچنین انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری را مهم توصیف و خاطر نشان کرد: هر یک از این دو انتخابات بر دیگری تاثیرگذار خواهند بود. سال گذشته به رغم بعضی ضعف‌ها و کاستی‌ها با اتفاق آرا روحانی را گزینه مناسب کاندیداتوری ریاست جمهوری اعلام کردیم. این انتخاب نشان دهنده دوری شورای عالی اصلاح‌طلبان از سهم خواهی است.

رییس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به آرای اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: شورای‌عالی اصلاح‌طلبان با بررسی همه شرایط و عملکرد دولت آقای روحانی در ۴ سال گذشته معتقد است دولت توفیقات بسیاری داشته و بسترهایی نیز برای ادامه این مسیر آماده کرده است.

او همچنین عملکرد سیاسی دولت در مدیریت استان‌ها و انتخاب بعضی مدیران را یکی از انتقادات اصلی اصلاح‌طلبان به حسن‌روحانی دانست.

عارف درباره رویکرد شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراهای شهر نیز گفت: هدف اصلی ما حفظ وحدت، انسجام و پیروی از خردجمعی است. بی‌شک زمانی که مسئله رقابت مطرح می‌شود اختلاف‌نظرها و شکاف‌هایی ایجاد می‌شود که با توصل به رویکرد تبعیت از خرد جمعی این اختلاف‌نظرها درنهایت برطرف خواهد شد.

رییس فراکسیون امید با بیان اینکه جریان رقیب در مقطعی به دنبال آن بود که آخرین میخ را به تابوت اصلاحات بزنند ولی موفق نشدند، تصریح کرد: وقتی جریان رقیب با انسجام اصلاح‌طلبان روبه‌رو شدند طبیعی است که اگر بتوانند آن را برهم می‌زنند به همین دلیل نباید اجازه بدهیم هیچ‌گونه اختلاف ناشی از انتخاب افراد در لیست‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای شوراهای شهر به انسجام به دست آمده موجود آسیب وارد کند.

عارف ادامه داد: در تهران نزدیک به ۲۰۰ نفر واجد شرایط حضور در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در شورای شهر هستند انتخاب ۲۱ نفر از میان آنها را بسیار دشوار است .شورای عالی سیاست گذاری به این نتیجه رسیده است که در تهران و مراکز استان ها به ارائه لیست‌های واحد بپردازد اما در سایر شهرستان‌ها و بخش‌ها به این موضوع ورود نکند.

او تاکید کرد: سابقه جریان اصلاحات به‌عنوان جریانی ریشه‌دار در انقلاب نشان داده است که اگر مدیریت صحیح انجام شود این جریان می تواند ۷۰ درصد از مردم را بسیج کند.

رییس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین با اشاره به اینکه عملکرد دولت به خوبی بررسی شده و مطالبات شورای سیاست‌گذاری اصلاحات و فراکسیون امید از دولت مطرح شده است از تعامل مثبت با ستادهای انتخاباتی روحانی در سراسر کشور خبر داد.

عارف همچنین حزب ندای ایرانیان را برآمده از رویکرد عقلانیت مبتنی بر خرد جمعی در جریان اصلاحات دانست و از روسای ستادهای انتخاباتی این حزب در استان‌ها خواست با حفظ این رویکرد به تقویت مشارکت مردمی در انتخابات و به دست آمدن پیروزی قطعی در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری بپردازند.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها