رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257561

کاهش ۱۵۰ میلیون دلاری صادرات ایران به آفریقا

ساعت24-مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از کاهش حجم صادرات ایران به قاره آفریقا در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴ خبر داد.

عقیق1
فرزاد پیلتن با اشاره به این‌که در سال ۱۳۹۴ حدود ۸۵۰ میلیون دلار کالا و خدمات به کشورهای آفریقایی صادر شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵ صادرات ایران به قاره آفریقا به رقمی معادل ۷۰۰ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۱۳۹۴ با کاهش حدود ۱۵۰ میلیون دلاری همراه بود.

وی در مورد کاهش صادرات ایران به قاره آفریقا خاطر نشان کرد: دلیل اصلی کاهش صادرات ایران به کشورهای آفریقایی، کاهش شدید صادرات به مصر است که این مساله در دست بررسی است و باید ببینید که این کشور محصولات مورد نیاز خود را که تا پیش از این از سوی ایران تامین می‌شد از کشور دیگری وارد می‌کند یا این‌که ما محصولات خودمان را به کشورهای دیگری غیر از مصر می‌فرستیم.

مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این‌که در قاره آفریقا پنج کشور آفریقای جنوبی، کنیا، نیجریه و مصر کشورهای هدف صادراتی ایران هستند، ادامه داد: در زمینه‌ی صادرات کالا و خدمات از ایران به کشورهای قاره آفریقا پنج کشور مربوطه در اولویت هستند و به عنوان کشور هدف مدنظر قرار گرفتند.

پیلتن در مورد کشورهای دیگری که پس از این کشور ایران به دنبال توسعه روابط تجاری و افزایش حجم صادرات به آنهاست، اعلام کرد: غنا، سنگال، اتیوپی، ساحل عاج، زیمباوه و اوگاندا کشورهای دیگری هستند که در برنامه‌های صادراتی ایران قرار دارند.

وی همچنین در مورد این‌که آیا برنامه افزایش حجم صادرات کالا و خدمات ایران به قاره آفریقا در دستور کار است و در این راستا چه مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود، عنوان کرد: قطعا افزایش توسعه روابط تجاری و حجم صادرات با قاره آفریقا در برنامه‌های ایران قرار دارد، هرچند در این راستا مشکلاتی در زیرساخت‌ها، روابط بانکی، حمل‌ونقل، خط مستقیم کشتیرانی و عدم شناخت مناسب شرکت‌های ایرانی با نیاز کشورهای آفریقایی وجود دارد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها