رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257577

واکنش کره جنوبی به باج خواهی ترامپ

ساعت24-کره جنوبی درپی اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا شاید از استقرار سامانه موشکی تاد در خاک خود جلوگیری کند.

عقیق1
به گزارش العالم،اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صدای اعتراض بسیاری از مردم کره جنوبی را بلند کرده است مردمی که خواستار جلوگیری از استقرار سامانۀ موشکی تاد در خاک کشورشان شده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا درپی مستقر کردن سامانۀ موشکی تاد در خاک کره جنوبی برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی است ولی مسکو و پکن معتقدند که استقرار چنین سامانه ای امنیت ملی روسیه و چین را به خطر می اندازد و وضعیت ناآرام شبه جزیره کره را بدتر می کند.

یون کوان سوک سخنگوی "مون چِه این" نامزد نام آشنای انتخابات ریاست جمهوری آتی کره جنوبی نیز امروز خواستار تعویق استقرار سامانۀ موشکی آمریکایی تاد در خاک کشورش شد.

سوک در مصاحبه با رویترز گفت : دولت کره جنوبی باید فوراً استقرار سامانۀ موشکی تاد را به تعویق بیندازد، و باید منتظر دستور دولت آتی باشد.

ترامپ به تازگی در اظهاراتی گفته است کره جنوبی در ازای استقرار سامانۀ موشکی تاد در خاک خود باید مبلغی تا حدود یک میلیارد دلار به آمریکا بپردازد.

سوک در کنفرانسی خبری گفت : مساله استقرار سامانۀ موشکی ثاد باید فوراً و کلاً به دولت آتی واگذار شود زیرا ما دیگر نمی توانیم مسئولیت تصمیمات نسنجیده دولت کنونی را به عهده بگیریم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها