رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257736

کرباسچی: حضور جهانگیری برای تکمیل کار روحانی ضروری است/برخی میخواهند با روش‌های پلیسی قدرت را در دست داشته باشند

ساعت24-دبیرکل حزب کارگزاران گفت: باید از برخی نامزدها که وعده‌هایی را مطرح می‌کنند سوال کرد این کارها خوب است اما با چه امکاناتی می‌خواهند این وعده‌ها را محقق کنند.

كرباسچي
style="text-align:justify">غلامحسین کرباسچی در تحلیل فضای انتخاباتی و اظهارات نامزدهای انتخابات، گفت: بیشتر باید به این سمت رفت که واقعیت‌های کشور چیست لذا اکنون منطقی بر تبلیغات انتخابات حاکم می‌شود که عده‌ای وعده می‌دهند در حالی که آمار و اطلاعات کافی ندارند و برفرض مثال می‌گویند پتروشیمی را از ۲ میلیون تن به ۱۲ میلیون تن برسانیم در حالی که کشور حدود ۵۰ میلیون تن تولید دارد و بر مبنای این آمار اطلاعات غلطی ارائه می‌دهند و یا اینکه برخی می‌گویند یارانه را سه برابر کنیم و یا مسکن مهر را تمام کنیم.

دبیرکل حزب کارگزاران با بیان اینکه باید وعده‌هایی که داده می‌شود باتوجه به واقعیت‌های کشور مشخص شود از چه منبعی می‌خواهد تامین شود، افزود: نمی‌شود کسی ادعا کند یارانه را ۱۰ برابر می‌کنم و ۵ برابر مسکن مهر می‌سازم لذا این مباحث باید مبتنی بر واقعیت‌ها باشد و باید باتوجه به واقعیت‌های کشور مشخص شود از چه منبعی می‌خواهد تامین شود .

وعده دروغ دادن بدون توجه به امکانات کشور نادرست است

او با اشاره به اینکه برای کسی که می‌خواهد مسئولیت بر عهده گیرد ضروری است که از وضعیت اقتصادی و آمار اطلاعات کافی داشته باشد، تاکید کرد: یکی از آقایان اعلام کرده است هر یک میلیون تولیدات پتروشیمی ۲۰۰ هزار اشتغال مستقیم در بردارد، در صورتی که هر آدم متخصصی متوجه می‌شود این آمار چقدر خنده‌دار است.

کرباسچی ادامه داد: اکثر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای یک میلیون تن پتروشیمی حدود ۶۰۰ نفر است اینکه آمار غیر معقول بدهیم نشان می‌دهد که ما حتی اطلاعات و آمار اولیه نداریم .

او وعده دروغ دادن بدون توجه به امکانات کشور را نادرست دانست و گفت: اکنون صحنه کشور تبدیل شده است به صحنه‌ دروغ‌پردازی و خیال‌پردازی در مقابل آنچه که واقعیت کشور است که باید با عقل و تدبیر اداره شود و به به این سمت نرویم که مردم را گول بزنیم.

کرباسچی عنوان کرد: باید از برخی نامزدها که وعده‌هایی را مطرح می‌کنند سوال کرد این کارها خوب است اما با چه امکاناتی می‌خواهند این وعده‌ها را محقق کنند.

رسانه ملی شبانه روز در حال فعالیت علیه دولت است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه اصلاح‌طلبان برنامه‌شان برای حمایت از روحانی و جهانگیری چگونه است، اظهارداشت: حضور جهانگیری برای تکمیل کار آقای روحانی است و برای تبیین مواضع اصلاح‌طلبان و دفاع از دستاوردهای دولت در این ۴ سال که بسیار بزرگ و شگفت‌انگیز است به صحنه آمده است هرچند که رسانه ملی در یک اقدام غیرقانونی و غیر اخلاقی در این فضای تبلیغاتی شبانه روز در حال این است که علیه فعالیت‌های دولت تبلیغات کند.

مهمترین بحث در تبلیغات تبیین برنامه‌ها و سیاست‌ها است

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، گفت: در برنامه انتخابات فقط بحث اشخاص و اینکه چه کسی باشد مهم نیست مهمترین بحث در تبلیغات، تبیین برنامه‌ها و سیاست‌هایی است که بر اساس آن باید کشور اداره شود و آقای روحانی و جهانگیری یک هدف را دنبال می‌کنند .

او با اشاره به حضور سه کاندیدای اصولگرایان که در عرصه انتخابات در حال فعالیت هستند، گفت: اصولگرایان هنوز خود نمی‌دانند می‌خواهند چه کار کنند و افراد و مجموعه‌های آنها حرف‌های ضد و نقیض می‌زنند و بعضا افراد آنها گفته‌اند در انتخابات حضور ندارند اما خلاف آن عمل کردند.

کرباسچی با بیان اینکه اصولگرایان وضعیت روشنی ندارند، تصریح کرد: طبیعی هم است لذا نامزدهایشان کسانی هستند که سال‌ها با اقتدارگرایی و روشی پلیسی خواستند قدرت را در دست داشته باشند و وقتی دیدند این سیاست‌ها در جامعه ایران جواب نمی‌دهد به دنبال فعالیت سیاسی آمدند و خیلی در این راه مبتدی هستند که امیدواریم بیاموزند فعالیت سیاسی با روش‌های اقتدارگرایانه و تحکمی جواب نمی‌دهد.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها