رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257741

مصباحی مقدم:اصلاح طلبان خودشان کنار رفتند/اصغرزاده: نخیر با نظارت استصوابی تو کاسه ما گذاشتید

ساعت24-درحالی که اصغرزاده معتقد بود که سهم احمدی نژاد و خاتمی از قدرت به ترتیب 80 درصد و 20 درصد بوده است؛ مصباحی مقدم تاکید داشت که اگر کسی با اصلاح طلبان نیست، لزوما علیه آنها هم نیست.

مصباحی مقدم
در ادامه مناظره میان حجت الاسلام مصباحی مقدم و ابراهیم اصغرزاده، موضع شب گذشته اسحاق جهانگیری در مناظره نامزدهای ریاست جمهوری دوازدهم عنوان شد که او خودش را نماینده اصلاح طلبانی خواند که به گفته او مدت هاست در محاق هستند.

مصباحی مقدم با بیان اینکه قطعا چنین حرفی را قبول ندارد، اظهار داشت: این دستاورد خودشان است. دولت آقای خاتمی در دو دوره نماد اصلاح طلبی بود. مجلس ششم هم همینطور. رفتار آن مجلس و آقای خاتمی زمینه ساز مشکلاتشان شد. از جمله اینکه انتخابات را تحریم کردند. رای آقای خاتمی در دماوند هم کلی سر و صدا کرد که او تحریم را شکست. پس از آن هم فتنه 88 و جرزنی سیاسی از سوی برخی کاندیداها رخ داد. نتیجه آن چالشی برای خود اصلاح طلبان بود و ماه ها نظام را با مشکلاتی روبرو کردند و حاضر نشدند به قانون و نتیجه انتخابات تمکین کنند.

به گفته وی اگر میرحسین موسوی نتیجه انتخابات را می پذیرفت و 4 سال بعد وارد عرصه می شد؛ می توانست مقتدرانه برگردد. اما او چنین نکرد و برخی از اصلاح طلبان هم همچنان بر سر مواضع خود باقی ماندند و مشکلات داخلی وبین المللی ایجاد کردند.

اصغرزاده که می‌گفت نمی خواهد تعریضی به سخنان مصباحی مقدم داشته باشد، اظهار داشت: اصلاح طلبان در حوزه های مختلف تحت فشار هستند. حتی اساتید و چهره هایی که اصلاح طلب معرفی می شوند از نظر حکومت با شک و تردید نگریسته می شوند.

وی با اشاره به دو دولت اصلاحات به ریاست خاتمی و دولت محمود احمدی نژاد، ادامه داد: در دولت آقای احمدی نژاد ابر و باد و مه و خورشید و فلک آمدند تا او با همه ظرفیت ها بتواند کار کند. در حالی که دولت خاتمی فقط 20 درصد قدرت را داشت؛ دولت احمدی نژاد 80 درصد قدرت را داشت و همه نیروهای نظامی و امنیتی و قضایی حامی او بودند. در حالیکه کسی به خاتمی کمک نمی کرد و هر 9 روز یک بحران داشت و به جایی رسید که او خودش گفت رئیس جمهور یعنی تدارکاتچی!

به گفته وی اگر چه در سال‎های آخر دولت احمدی نژاد، هم تیپ و تفکرهای آقای مصباحی مقدم منتقد او شدند. اما قدرت احمدی نژاد تا جایی بود که کشور را فلج کرد و منابع را جابجا کرده قانون برنامه را کنار گذاشت، سازمان برنامه را تعطیل کرد و ....

اصغرزاده با تاکید بر اینکه اصولگرایان رفتار احمدی نژاد در 6 سال اول را نمی توانند پنهان کنند؛ تصریح کرد: من برخلاف دوستان اصولگرا معتقد بودم که احمدی نژاد باید در این انتخابات شرکت می کرد و از طریق صندوق رای کنار گذاشته می شد. این مصلحت بیشتری برای کشور به همراه داشت. مناظره دیشب نشان داد که برخی نامزدها به دنبال کسب آرای احمدی نژاد هستند. نگاه همه به بلوک رایی در آن وسط است که خیلی لیدئولوژیک نیست و احمدی نژاد از آن منظر آن را به خود اختصاص داده بود که آن طبقه را دیده است. دیشب رئیسی و قالیباف هم نگاه ایدئولوژیک نداشتند و به دنبال جذب رای بلوکی بودند که یارانه برایشان مهم است. این مساله کمی مصنوعی است. اما با حضور احمدی نژاد، این انتخابات واقعی تر بود.

به گفته وی بخشی از رای احمدی نژاد بین این دو نامزد تقسیم خواهد شد.

اصغرزاده به ممانعت های ایجاد شده در مقابل دولت روحانی هم اشاره کرد که در مسائلی همچون برجام نیز بالا گرفت و نشان می داد که اصولگرایان، حتی اعتدالیون نزدیک به اصلاح طلبان را نیز در استرس قرار می دهند. از ابتدای انقلاب اگر چه اصلاح طلبان و اصولگرایان دو بال نظام بوده اند اما بارها مزاحم یکدیگر شده اند. این به دلیل عدم شفافیت نظام حزبی در ایران است. گاهی اوقات مسائل حتی خود دین ابزار می شوند. متاسفانه کسی نباید از جایگاه امام رضا و امام زمان و دین استفاده ابزاری کنند. اما متاسفانه نامزدهای اصولگرا این کار را می کنند. همین الان شعار دولت انقلابی می دهند که استفاده ابزاری از آرمان‎های نظام است. اصلاح طلبان هم در پیروزی و هم در تداوم انقلاب نقش داشته اند. اما چه برخوردی با چهره ای همچون آیت الله هاشمی شد؟ زمانی برخی او را رد می کردند در حالیکه هاشمی از ارکان نظام بوده و انتقال قدرت پس از امام را معماری کرد و رهبری آیت الله خامنه ای را بی هیچ حرف و حدیثی به ثمر رساند.

او سخنان مصباحی مقدم را رد کرد که گفته بود «کسی برای اصلاح طلبان مشکل آفرینی نکرده است» و ادامه داد: اتفاقا طرفین خیلی هم در مقابل هم موضع داشتند و اینگونه نیست که تو کاسه اصلاح طلبان نگذاشته باشند. اصلاح طلبان با نظارت استصوابی دچار مشکلاتی شدند و خیلی اوقات حذف شدند.

خبرانلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها