رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257755

اولین فولکس‌واگن که برای تولید به ایران آمد +عکس

ساعت24-شرکت پرافتخار خودروسازی فولکس‌واگن آلمان پس از انتخاب شریک ایرانی خود، نخستین خودرو را بمنظور تست به ایران فرستاد.

خاتم
اولین خودروی انتخابی این شرکت برای ورود به بازار ایران مدل شاسی‌بلند تیگوان است که قرار بر این بوده تا پس از انجام تست‌ها، فعلاً و بمنظور بازار سنجی بصورت وارداتی عرضه شود و اگر زمینه آن مناسب بود، تولیدش آغاز گردد.

بهای این خودرو هم مانند تمامی خودروهایی که طبق قراردادهای منعقد شده در دوران پسابرجام به بازار ایران وارد شده یا در آینده وارد می‌شوند در رنج قیمت بالا قرار دارد که موجب می‌شود خرید آن برای اقشار متوسط جامعه دور از دسترس باشد.

در صورتی که این خودرو 24 هزار دلاری با دلار 3700 تومانی و بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی به ایران وارد شود بیش از 88 میلیون تومان قیمت خواهد داشت و اگر 100 درصد عوارض گمرکی را به آن اضافه کنیم بهای آن به بالای 170 میلیون تومان خواهد رسید؛ حتی اگر با 50 درصد عوارض هم به ایران وارد گردد بهای آن 130 میلیون تومان خواهد بود که خرید آن از عهده اکثر طبقات جامعه خارج است؛ البته هزینه‌های جانبی در این قیمت محاسبه نگردیده است.

در همین حال و به گواه خودروهای کیا سراتو و پژو 2008 مونتاژ داخل، تجربه نشان داده درصورتی که این خودرو داخلی سازی شود، قیمت آن از نسخه وارداتی بالاتر خواهد رفت!

به نظر می‌رسد صنعت خودرو ایران تاکنون نتوانسته راه‌حلی برای جایگرینی خودروهای قدیمی و ناایمن کنونی پیدا نماید و اقشار متوسط کماکان مشتری پراید و پژو 405 هستند تا مدیران عامل این شرکت‌ها با توجیه "تا مشتری دارد تولید می‌کنیم!" به روند منسوخ گذشته ادامه دهند.

شایان ذکر است فولکس‌واگن تیگوان از یک پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ با 200 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور و یک جعبه دنده 6 سرعته بهره می‌جوید و در صورت ورود بهای آن با پرداخت عوارض، گمرک و هزینه‌های متفرقه، تا 200 میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها