رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257786

ترامپ به 80 درصد وعده‌های انتخاباتی صد روزه‌اش عمل نکرد

ساعت24-رئیس جمهور آمریکا در 100 روز نخست ریاست جمهوری فقط به 7 وعده انتخاباتی از مجموع 38 مورد جامه عمل پوشاند.

style="text-align: justify;">به گزارش ایندیپندنت، کمتر از یک ماه به روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده بود که دونالد ترامپ در مقابل جمعیت مردم اعلام کرد به همه آنچه وعده داده است در 100 روز نخست ریاست جمهوری اش عمل خواهد کرد. وی در آن زمان وعده داده بود به 38 برنامه خود که به منظور بهبود اوضاع اقتصادی، تأمین امنیت برای کشور و ایجاد صداقت در دولت آمریکاست عمل خواهد کرد.

وی حتی میثاق‌نامه‌ای را نیز در این خصوص با امضای خودش برای مردم آمریکا منتشر کرد و با درج وعده‌های انتخاباتی خود در آن از تحقق تمامی آنها در 100 روز نخست ریاست جمهوری‌اش سخن گفت.

اما مرور کارنامه صد روزه ترامپ نشان می‌دهد که او از بین 38 وعده انتخاباتی تنها به 7 مورد آنها عمل کرده است. دیگر برنامه های وی یا به طور کامل محقق نشده ‌اند و یا تحقق آنها غیرممکن است.

رئیس جمهور آمریکا حتی هفته گذشته برای توجیه وعده‌های عمل نشده‌اش در حساب توییتر خود اعلام کرد سنجیدن وی بر اساس 100 روز نخست ریاست جمهوری‌اش یک "معیار مضحک" است.

به نوشته ایندیپندنت، دونالد ترامپ تاکنون توانسته است به وعده های زیر عمل کند: اعمال ممنوعیت مادام‌العمر لابی‌گری برای مقامات کاخ سفید، خروج از پیمان شراکت ترنس-پسیفیک، شناسایی همه موارد نقض تجارت خارجی که به صورت ناعادلانه کارگران آمریکایی را تحت تأثیر قرار داده است و درخواست فوری برای پایان دادن به این سوء استفاده ها بر اساس قوانین بین المللی، اجرای دستور ساخت مجدد خط لوله "کی استون" که در دولت اوباما و کلینتون بخاطر نگرانی ها در خصوص محیط زیست متوقف شده بود، ارائه فهرستی 20 نفره از قضات آمریکا برای پر کردن کرسی خالی دیوان عالی که در نهایت "نیل گورساچ" برای این سمت انتخاب شد، درخواست جایگزینی قانون بیمه خدمات درمانی اوباما موسوم به "اوباما کر"، صدور دستور اجرایی درخصوص اینکه به ازای ارائه هر قانون جدید در دولت فدرال، دست کم دو قانون پیشین باید حذف شوند.

در مقابل این تعداد وعده، رئیس جمهور آمریکا تاکنون به بسیاری از وعده های دیگر انتخاباتی اش عمل نکرده است که برخی از آنها عبارتند از: اعمال ممنوعیت مادام العمر لابی گری برای افراد خارجی که در انتخابات آمریکا دخالت داشته اند، معرفی چین به عنوان کشوری که ارز را دستکاری می‌کند، لغو بودجه چند میلیاردی آمریکا که به تغییرات آب و هوایی سازمان ملل اختصاص یافته است و به جای آن استفاده از این بودجه برای بهبود وضع زیرساخت ها در آمریکا، ارائه طرح تأمین بودجه برای ساخت دیوار در امتداد مرز مکزیک و آغاز اخراج بیش از 2 میلیون مهاجر غیرقانونی از کشور زیرا اخراج این افراد به چندین ماه زمان نیاز دارد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها