رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257798

عضو جامعه مدرسین: در مناظره برخی از بحث ها و آمارها بصورت غیرواقعی نقل شد / بعضی از شعارها در حیطه وظایف رئیس جمهور نیست

ساعت24-حجت الاسلام و المسلمین سید محمد غروی در مورد اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری گفت: صحبت های بعضی از افراد در مناظره اول پایه و اساس محکمی نداشت و با مسائل شعار گونه برخورد کردند. شعارهایی که اصلا در حیطه وظایف رئیس جمهور نیست تا بتواند اجرا کند

خاتم23
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: البته بنده مناظره را ندیده‌ام، اما آنچه از دوستان اهل فن و نظر شنیدم، این بود که برخی از بحث ها و آمارها بصورت غیرواقعی نقل شد. حقیقت این است که مناظره ها باید علمی باشد و هدف ما نباید این باشد که در مناظره به گونه ای حرف بزنیم که توجه سطحی از مردم را جلب کنیم بخاطر اینکه به ما رای دهند.

وی ادامه داد: در مناظره باید دیدگاه ها و برنامه مطرح و مورد نقد واقع شود. در رابطه با نحوه عملکرد افراد صحبت شود نقدها هم باید واقعی بر اساس آمار و یک چارچوب درست و منصفانه باشد. اینکه برخی از افراد جوری حرف بزنند که عده ای تحت تاثیر قرار بگیرند که به او بیشتر رای دهند بر خلاف دستور اسلام و اخلاق است.

غروی با اشاره به اینکه، کسانی در مناظره دیروز حضور داشتند که اهل فکر و نظر بودند و از طرف دیگر اینطور نبود که بخواهند سوگیرانه برخورد کنند، خیلی حساب شده و بر پایه اعداد و ارقام حرف می زدند به گونه ای که از نگاه کارشناسی مورد قبول بود افزود: صحبت های بعضی از افراد هم پایه و اساس محکمی نداشت و با مسائل خیلی شعار گونه برخورد کردند. در مورد یک سری آمارهایی که خیلی هم به جایی بند نبود، اظهار نظر کردند یا اینکه شعارهایی از طرف برخی از نامزدها داده شده که خیلی غیر واقع بینانه بود و اصلا در حیطه وظایف رئیس جمهور نیست که بتواند اجرا کند و یا به عمل دربیاورد.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: در نتیجه آنچه که من می توانم درک کنم این است که؛ هدف از مناظره ها باید این باشد که به مردم به معنای واقعی کلمه آگاهی دهیم تا مردم بتوانند و تشخیص دهند به آن کسی که اصلح است، رای دهند نه اینکه صرفا یک نفر رای بیاورد و به میدان بیاید. بلکه باید مشخص شود که بعد از به قدرت رسیدن، انجام مسئولیت ها اجرای کشور چگونه پیش خواهد رفت.

غروی در پاسخ به اینکه نامزد مورد نظر جامعه مدرسین چه کسی است هم بیان کرد: در رابطه با حمایت جامعه مدرسین از آیت الله رئیسی ترجیح می دهم که صحبتی نکنم و این مساله را از دفتر جامعه جویا شوید. بنا خود من هم این نیست که به انتخابت ورود کنم و نام شخص خاصی را ببرم. جامعه مدرسین دارای یک وحدت و وضعیت خاصی است که ممکن است در بین کاندیدها یک نفر به عنوان اصلح انتخاب کند در حالی که بقیه کاندیدها هم مورد احترام هستند.

عصرایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها