رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257836

تبلیغ و فروش محصولات ماهواره ای جرم است

ساعت 24- مدیرکل دفتر بازرسی و امورحقوقی سازمان غذا و دارو با هشداربه دست اندرکاران تبلیغات و فروش محصولات ماهواره ای گفت: این اقدامات به دلیل دخالت در درمان، جرم است.

شهریار اسلامی تبار افزود: شرایط به سمتی سوق یافته که گرایش به زیبایی اندام و چهره بطورچشمگیری درجامعه افزایش یافته و این موضوع تحت عنوان «جامعه شناسی بدن» نیاز به واکاوی جدی از سوی دست اندرکاران فرهنگی دارد.

وی اظهارکرد: فروشندگان، تامین کنندگان ومبلغان محصولات سلامت غیر مجاز و ماهواره ای که از جو ایجاد شده در جامعه سوء استفاده می کنند و با تجارت ناپاک خود سعی درتهدید سلامت جامعه دارند، باید بدانند که اقدامات آنها از منظر قانونی دخالت در بحث درمان محسوب شده و به عنوان جرم تلقی می شود.


وی اضافه کرد: بجزافراد ذیصلاحی که قانون تعریف کرده، خارج از چارچوب هیچکس حق ندارد محصولی را تولید، ارائه و حتی تبلیغ کند بنابراین تبلیغات محصولات سلامت در شبکه های ماهواره ای از جمله مصادیق چنین اعمال غیر قانونی به شمار می رود.


این مقام مسئول درسازمان غذا و دارو تاکید کرد: مردم باید بدانند که برای رسیدن به اهداف زیبایی ظاهری نباید با هر روشی و از هر طریقی اقدام کنند.


اسلامی تبار افزود: دربسیاری ازموارد، اعتماد به آدرس های اشتباه شبکه های ماهواره ای منجر به بروز مشکلات غیر قابل جبرانی شده است.


وی درعین حال گفت: سیاست های کلان سازمان غذا و دارو در تامین نیازهای مردم به فرآورده های مرتبط با زیبایی اندام و چهره، کار شبکه های ماهواره ای را از رونق انداخته است.


اسلامی تبار افزود: رصد شبکه های ماهواره ای بیانگر این است که با سیاست های کلان اعمال شده در سازمان غذا و دارو و تلاش های تولیدکنندگان داخلی، بسیاری از نیازهای مردم پاسخ داده شده است.


وی ادامه داد: پیش ازاین مردم برای تهیه فرآورده های چاقی، لاغری، پوست و مو، آنها را ازتبلیغات شبکه های ماهواره ای تهیه می کردند اما این بازار اکنون از رونق افتاده است؛ با این وجود تبلیغ برخی فرآورده ها مانند داروهای جنسی به قوت خود باقیست که امیدواریم برای آنها نیز راه حل هایی اندیشیده شود.


وی تاکید کرد: فرآورده های سلامت محوری که در ماهواره تبلیغ می شوند، بطورقطع تقلبی و قاچاق هستند؛ اگر این محصولات تقلبی نبودند ، مورد تائید مجامع پزشکی کشور قرار می گرفتند و از راه قانونی وارد بازار می‌شدند.


وی از مردم خواست در تهیه داروها و فرآورده های سلامت محور مورد استفاده، دقت بیشتری داشته باشند و برای نیل به خواسته های خود از روش های صحیح و مطمئن پیروی کنند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها