رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 260464

یک نماینده اصولگرا: در مناظره‌ها شاهد بیاخلاقی نبودیم

یک نماینده اصولگری مجلس گفت: سخنان کاندیداها در مناظره‌ها بیشتر نگرشی بود تا روشی. یعنی روش کار را بیان نمی‌کردند و تنها اهداف را بیان می‌کردند.

اصولگرایان.jpg
حجت‌الاسلام صادق طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا درباره مناظره دوم کاندیداهای ریاست جمهوری، اظهار کرد: این مناظره شاخص‌های یک مناظره را داشت، اما یک اشکال کلی که در مناظره مشاهده می‌شد این بود که راهکاری از سوی کاندیداها به دلیل کمبود وقت ارائه نمی‌شد و بیشتر در حد بیان اشکالات و اهداف مناظره پیش رفت و فرصت کافی برای تبیین اهداف وجود نداشت، در واقع برنامه‌ها و روش‌ها کمتر گفته شد.


وی افزود: برخی از نقدهای کاندیداها به یکدیگر وارد بود و برخی دیگر وارد نبود. به‌هرحال این مناظره نسبت به مناظره اول پخته‌تر و چالشی‌تر بود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم عملکرد تک‌تک کاندیداها را در مناظره دوم با مناظره اول مقایسه کنیم باید بگوییم آقای میرسلیم در مناظره دوم صریح‌تر صحبت کرد، قالیباف و رئیسی در مناظره اول و دوم عملکرد مشابه و قابل قبولی داشتند، جهانگیری در مناظره اول آماده‌تر از مناظره دوم بود و تأثیرگذاری بیشتری در مناظره اول داشت، روحانی هم در مناظره اول تأثیرگذاری بیشتری داشت و هاشمی طبا زیاد به دنبال تأثیرگذاری نبود و بیشتر به دنبال تبیین برنامه‌های خودش بود ولی در مجموع در مناظره دوم بهتر عمل کرد.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: ماهیت مناظره نقد صریح است و به همین دلیل گاهی بینندگان تصور می‌کنند کاندیداها اخلاق را رعایت نمی‌کنند. در مجموع در مناظره بی‌اخلاقی را شاهد نبودیم.

وی گفت: سخنان کاندیداها بیشتر نگرشی بود تا روشی. یعنی روش کار را بیان نمی‌کردند و تنها اهداف را بیان می‌کردند و تفاوت بین نگرش‌ها تا حدودی معلوم بود و در مجموع مناظره دوم از نظر روش کار به مردم آگاهی نداد، اما از نظر اهداف اطلاعات خوبی داد.

نماینده مردم اردستان و زواره در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع مناظره دوم فرهنگی و سیاسی بود و جا داشت در این مناظره در خصوص ولنگاری فرهنگی که مقام معظم رهبری پیرامون این موضوع صحبت کرده‌اند کاندیداها هم صحبت می‌کردند. بحث فضای مجازی هم که باید چگونه مدیریت شود باید در مناظره بحث می‌شد. همچنین در خصوص آمورش و پرورش هم بیشتر حاشیه‌های آن را بیان کردند.

طباطبایی‌نژاد گفت: بحث دیپلماسی اقتصادی هم خیلی مهم است که آقای قالیباف به‌خوبی آن را بیان کرد. در مجموع مردم باید در خصوص مناظره قضاوت کنند و کاندیدای اصلح خود را انتخاب کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها