رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 260783

دعوت ظریف از وزیر خارجه کامرون برای سفر به تهران

مدیرکل آفریقا وزارت امور خارجه، در آخرین مقصد سفر منطقه‌ای به غرب آفریقا روز چهارشنبه در" یائونده" با "ادوم گرگوم" وزیر جهان اسلام کامرون دیدار و گفتگو کرد.

ظریف
در این دیدار که منصور شکیب مهر سفیر اکرودیته کشورمان در کامرون نیز حضور داشت، آقاجعفری ضمن تسلیم دعوتنامه وزیر امور خارجه از وزیر خارجه کامرون برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران، بر عزم و اراده کشورمان بر توسعه و تحکیم روابط با کامرون تاکید کرد.

مدیرکل آفریقا با برشمردن فرصت ها و ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف اقتصادی، فناوری و صنعتی، تقویت حضور و مشارکت بخش خصوصی در روند گسترش همکاریهای دو کشور را ضرورتی اجتناب ناپذیر توصیف کرد.

در این دیدار وزیر امور جهان اسلام کامرون با تشکر از دعوت وزیر خارجه کشورمان از همتای کامرونی، به سفر خود به تهران جهت شرکت در اجلاس وزرای خارجه عدم تعهد اشاره کرد و بر علاقمندی دولت کامرون به توسعه روابط با ایران تاکید کرد. این مقام کامرونی در ادامه خواستار مشارکت شرکتهای ایرانی در طرح های توسعه ای این کشور در حوزه های مختلف زیر بنایی شد .

در این دیدار طرفین همچنین راههای گسترش همکاری ها در زمینه های منطقه‌ای و بین المللی از جمله در حوزه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و نیز ارتقای همکاری ها در مجامع بین المللی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.

در این دیدار مدیر کل آفریقای وزارت خارجه و وزیر جهان اسلام کامرون بر تلاش مشترک دو کشور در جهت تقویت وحدت جهان اسلام و افزایش سطح همکاری ها در سازمان همکاری اسلامی تاکید کردند.

مدیر کل افریقا وزارت امور خارجه همچنین در ملاقات جداگانه با اقای "فیلیکس امبایو" دبیرکل وزارت خارجه کامرون ، اهم موضوعات دو جانبه و بین المللی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.

مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه قبل از سفر به کامرون از سنگال، نیجریه و ساحل عاج نیز دیدار و با مقامات این کشورها گفتگو کرده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها