رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 260997

موضع علی دایی درباره انتخابات ریاست جمهوری

ساعت 24-علی دایی گفت: به عنوان یک شهروند ایرانی وظیفه‌ام است در انتخابات شرکت کنم و رای بدهم اما نمی‌خواهم با اعلام رای خودم در رای دیگران تاثیرگذار باشم.

علی دایی
بخش‌هایی از گفت‌وگوی روزنامه «گل» با علی دایی را در ادامه می‌خوانید:

* باتوجه به اینکه شما فعال اقتصادی هم هستید، می‌خواستم بپرسم آن‌طور که برخی‌ها می‌گویند شرایط اقتصادی ایران در سه سال و نیم گذشته بد بوده است؟

به نظر من با وضعیت اقتصادی که دولت قبلی برای مملکت ما به وجود آورد، الان نسبت به آن دوره شرایط اقتصادی خیلی خیلی بهتر شده است. همین که ارز در مملکت ثبات پیدا کرد خوب بود چون ما در کارمان با ارز کار می‌کنیم و شرایط را بهتر درک می‌کنیم. دولت فعلی توانست ارز را ثبات ببخشد و در جای خوبی نگه دارد. به نظر من که عملکرد اقتصادی دولت با توجه به ضعف دولت قبلی خوب بوده است و به وضعیت بازار کمک کرده است. البته این را هم بگویم که نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که خیلی وقت است وضعیت قشری از مردم خراب است.

* به نظر شما که فعال اقتصادی هستید مشکل اقتصادی مملکت چیست؟

به نظر من مشکل بزرگ ما فسادی است که مملکت را فرا گرفته است. تا زمانی که سیستم بانکی ما درست نشود، وضعیت اقتصادی مملکت درست نخواهد شد.

* شما دو مناظره قبلی کاندیداهای ریاست‌جمهوری را دیدید؟ خیلی شبیه به برنامه ۹۰ بود.

نه. من نه مناظره دیدم و نه وقتش را دارم. من کسی را که از نظرم به حق هست خیلی وقت پیش انتخاب کرده‌ام و رایم از قبل مناظره‌ها مشخص بود. اینکه به چه کسی رای می‌دهم، یک مساله خصوصی است. نمی‌خواهم و دوست ندارم کسی به خاطر من به کاندیدایی رای بدهد. شاید علی دایی هم اشتباه کند. به عنوان یک شهروند ایرانی وظیفه‌ام است در انتخابات شرکت کنم و رای بدهم اما نمی‌خواهم با اعلام رای خودم در رای دیگران تاثیرگذار باشم. نه وارد سیاست می‌شوم و نه شده‌ام و تا آخر عمر هم از هیچ کاندیدایی چه در ریاست‌جمهوری و چه در مجلس و شورای شهر حمایت نخواهم کرد. چون دنبال منافع نیستم.

* از کاندیداهای ریاست‌جمهوری پیشنهاد هم برای حمایت داشتید؟

بله، خیلی‌ها آمدند اما جواب من مثل همیشه منفی بود. همان‌طور که گفتم هیچ‌وقت دنبال منافع از کسی نیستم. خدا را شکر پایم را اندازه گلیمم دراز می‌کنم و تا حالا یک ریال هم از جایی وام نگرفته‌ام. البته این بد نیست که به‌خاطر اشتغال وام بگیرید اما من این کار را نمی‌کنم. خدا را شکر از ۱۳ سالگی کار کرده‌ام تا روی پای خودم باشم. نه از کسی حمایت کرده‌ام تا به خاطرش زمین بگیرم یا وام بگیرم. طوری زندگی کرده‌ام که شب‌ها با آرامش بخوابم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها