رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 261240

حمایت ۳ بازیگر زن از روحانی

ساعت ۲۴- به تازگی چهار سینماگر زن در فضای مجازی و از طریق رسانه‌ها مشخصا حمایت خود از دولت حسن روحانی را اعلام کرده‌اند.

حسن روحانی
وب سایت آی سینما: در روزهای نزدیک به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری سوء استفاده از چهره‌های هنری و فرهنگی برای تحریم انتخابات و وارونه جلوه دادن نظر آن‌ها به واسطه انتقاداتشان به وضع موجود، شدت بیشتری گرفته و همین موضوع واکنش صریح اهالی هنر و به خصوص سینماگران را در پی داشته است.

شاید در سال‌های اخیر برخی از تند و تیزترین انتقادات را منیژه حکمت تهیه‌کننده و کارگردان سینما به دولت یازدهم وارد کرده؛ جالب است که او امروز طی یادداشتی با تمام این انتقادات رای خود را حسن روحانی دانسته و نسبت به سوء استفاده از صحبت‌هایش انتقاد کرده است.

اگرچه سینماگران انتقادات بسیاری به دولت یازدهم و عملکرد سازمان سینمایی در تولید و عرضه فیلم‌های سینمایی داشته و دارند، اما از چهره‌هایی که هزینه‌هایی مثل توقیف فیلم‌هایشان را تجربه کرده‌اند، -مثل کیانوش عیاری و محسن امیریوسفی- و برخی دیگر که فرصت ساخت فیلم‌های مورد نظرشان را پیدا نکرده‌اند -مثل منیژه حکمت- لازم دانسته‌اند به طور صریح حمایت خود را از ادامه حضور دولت یازدهم اعلام کنند.

به تازگی چهار سینماگر زن در فضای مجازی و از طریق رسانه‌ها مشخصا حمایت خود از دولت حسن روحانی را اعلام کرده‌اند.

امروز منیژه حکمت که گفت‌وگوی تصویری او با آزاده نامداری دستاویزی برای ترغیب مردم به تحریم انتخابات شده است، طی یادداشتی در روزنامه شرق با تیتر «این رای از سر ناچاری نیست» نظر خود را این‌طور اعلام کرده است:‌ «دوستان من، همراهان همیشگی من، این‌روزها بخش‌هایی از مصاحبه ویدیویی من رو با خانوم آزاده نامداری، گروهی گزینش کرده‌اند. من توی اون مصاحبه انتقاداتم رو به دولت آقای روحانی و وزارت ارشاد صریحا به زبون آوردم. این کاریه که من در تمام این ٢٠ سال کردم...؛ یعنی همیشه منتقد وضعیت بودم. چه دوران طلایی اصلاحات، چه دوره آقای احمدی‌نژاد و شرکا و چه همین دوره آقای روحانی. من یک فیلم‌ساز هستم. یک فیلم‌ساز اجتماعی و بلد نیستم دروغ بگم، اما این کلمات رو با شما در میون می‌ذارم چون دروغی رو این روزها از طرف من منتشر کرده‌اند. متأسفانه افرادی که جمله‌های من رو در مصاحبه با خانم نامداری، به‌هم چسبوندند و بعد با این تیتر که «منیژه حکمت گفته شرکت در انتخابات رو باید تحریم کرد» منتشر کردند، افرادی دروغ‌گو هستند. من هرگز انتخابات رو تحریم نکردم چون هنوز به صندوق رأی معتقدم و فکر می‌کنم همین تحریم انتخابات بود که سال ۸۴ ما رو هشت سال به بلای آقای احمدی‌نژاد دچار کرد.»

حکمت در ادامه می‌نویسد: «مسیر پیشرفت ما، مسیر بهترشدن وضعیت زندگی ما، از صندوق رأی می‌گذره. البته این نظر منه! اگه شما مسیر بهتری سراغ دارید اعلام کنید. من به اصلاحات ایمان دارم و با همه انتقادی که به دولت آقای روحانی و مسئولان سینمایی ایشون داشتم و دارم، دولت ایشون رو ادامه مسیر اصلاحات می‌دونم و باز هم به آقای روحانی قاطعانه رأی میدم. این رأی از سر ناچاری نیست. رأیی آگاهانه است، چراکه من هنوز شرایط اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، بین‌المللی، فرهنگی، فساد سیستماتیک و... رو در سال ۹۲ فراموش نکرده‌ام. سالی که با ‌هزار امید به دولت امید رأی دادم و امروز در بهار ۹۶ رسما اعلام می‌کنم که هرچند دل‌خسته و دل‌شکسته باشم، اما من به دولت امید امیدوارم.»

صبح امروز سحر دولتشاهی نیز با اشاره به شعارهای تبلیغاتی دولت یازدهم رای خود را اعلام کرده و در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: «من به آینده کشورم امیدوارم. من مسئولانه از حق رأی دادن استفاده میکنم. رأی میدهم. به عقب برنمیگردیم.»

ترانه علیدوستی نیز همزمان پست اینستاگرامی‌اش را در توییتر نیز منتشر کرده که در کنار متن «این درد جدا جدا درمان نمی‌شود» از هشتگ رای می‌دهم و به عقب باز نمی‌گردیم استفاده کرده که حمایت او از دولت یازدهم را نشان می‌دهد.

باران کوثری نیز در کانال تلگرامی خود متنی را منتشر کرده که در آن حمایت خود از ادامه حضور دولت یازدهم را ابراز کرده است. او در بخشی از این یادداشت می‌نویسد: «بحث دولت پیشین نیست که هیچ‌کس به گرد پایشان هم نمی‌رسد، اما تنها دو سال بعد-تأکید می‌کنم فقط دو سال- با اعتمادسازی و به کارگیری سیاست خارجی درست و انتخاب نمایندگانی کاربلد، خوش صحبت و مسلط به مسائل خارجی، تبدیل به کشوری با تمایلات صلح طلبانه می‌شویم و عکس «دولتی‌ها » به‌عنوان چهره‌های صلح طلب مجلات و روزنامه‌های خارجی را پر می‌کند. اصلاً دستاورد کمی برای چهار سال نیست... و در آخر، رأی من رأی کسانی است که بیش از من و شما و برای من و شما هزینه پرداخته‌اند.»

در روزهای اخیر ویدیوهای مختلفی از انتقادات سینماگران از عملکرد دولت یازدهم در فضای مجازی دست به دست می‌شود که نظر آن‌ها را به درستی منتقل نمی‌کند و ظاهرا همین موضوع واکنش صریح آن‌ها را در پی داشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها