رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 261427

مصرف سوشی 'ممکن است موجب عفونت انگلی شود'

ساعت 24-پزشکان در بریتانیا در تحقیقات اخیر خود نسبت به وجود انگل در سوشی هشدار داده‌اند.بر اساس تحقیقاتی که در نشریه پزشکی بریتانیا منتشر شده افزایش عفونت‌های انگلی ممکن است مرتبط به عادات تغذیه‌ای و افزایش محبوبیت بیش از پیش سوشی در کشورهای غربی باشد.

2
کارشناسان اخیرا مردی ۳۲ ساله را در لیسبون، پرتغال تحت مداوا قرار دادند که جدار روده اش را لارو انگل پوشانده بود.این مرد به مدت یک هفته از معده درد، حالت تهوع و و تب رنج می برد. آزمایش خون او نشان داد که دارای عفونت خفیفی است.اما هنگامی که گفت اخیرا سوشی خورده، پزشکان شک کردند که شاید مبتلا به آنیساکیاسیس باشد.
بالاخره گوشت بخوریم یا نخوریم
آنیساکیاسیس یک بیماری انگلی است که در اثر هجوم کرم آنیساکید به معده و روده منتقل می‌شود.عفونت ناشی از این انگلها در انسان، در اثر هضم ماهی و آبزیان خام یا نیم پخته به وجود می آید.پزشکان بعد از انجام آندوسکوپی، یعنی با وارد کردن یک لوله باریک و انعطاف‌پذیر با دوربینی بر یک سر آن، انگلی را مشاهده کردند که به قسمت متورم روده مرد مبتلا چسبیده بودسپس با استفاده از تور مخصوص کرم را از جداره روده جدا کردند. به گفته گروه پزشکی در بیمارستان مرکزی لیسبون علائم بیماری فورا از بین رفت.پزشکان می‌گویند که بیشترین موارد ابتلا به آنیساکیاسیس در ژاپن گزارش شده اما در عین حال هشدار دادند که علائم این بیماری در کشورهای غربی نیز به طور فزاینده ای تشخیص داده شده است.در بریتانیا انگل‌های قابل انتقال به انسان‌ها در دو نوع ماهی شناسایی شده است؛ یکی در ماهی آزاد آتلانتیک و دیگری در قزل آلایی که از دریا و یا از رودخانه‌های بریتانیا صید می‌شود.پزشکان توصیه می‌کنند که محتوی شکم ماهی خالی شود و سپس به مدت دست کم ۴ روز در فریزر بماند.آنها همچنین توصیه کرده‌اند که ماهی قبل از خوردن باید کاملا پخته شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها