رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 262713

هزار سال دیگر قیافه انسان‌ها این شکلی خواهد شد

ساعت 24-بشر همیشه در حال تکامل بوده است؛ اما تا به حال به این فکر افتاده‌اید که این روند تکاملی در طی هزار سال آینده انسان را به کجا خواهد کشاند؟

ث35
به نقل از ScienceAlert، انسان‌ همواره در حال تغییر و تحول بوده است تا با محیط زندگی خود سازگار شود؛ تنها یک لحظه تصور کنید که هزار سال دیگر تکامل چه بلایی سر ریخت و قیافه‌مان در خواهد آورد؟ به احتمال زیاد، قد بلندتر خواهیم شد. انسان‌ در طی 130 سال گذشته، شاهد یک جهش اساسی در بلندی قد بوده است. در سال 1880، متوسط قد یک مرد آمریکایی 170 سانتی‌متر بود اما هم‌اکنون این میانگین به 177 سانتی‌متر افزایش یافته است.

همچنین امکان دارد انسان برای بهبود بخشیدن به شنوایی، بینایی، سلامت و موارد دیگر با ماشین‌ها ادغام شود و تبدیل به یک سایبورگ شود. در حال حاضر، سمعک‌هایی وجود دارد که به شما اجازه ضبط آهنگ می‌دهد، صدای چند بسامدی تولید می‌کند و دارای یک تلفن تعبیه شده داخلی است.

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه اورگان در حال توسعه چشم‌های بیونیک است که امکان دیدن را برای افراد نابینا فراهم می‌کند. اما ممکن است از این تکنولوژی برای دیدن چیزهایی استفاده کنیم که در حال حاضر آنها را نامرئی در نظر می‌گیریم؛ برای مثال می‌توان به انرژی‌های متفاوتی از نور مانند اشعه مادون قرمز و اشعه ایکس اشاره کرد.

در نهایت روزی فراخواهد رسید که اندام‌های پروتزی تنها متعلق به افراد معلول نخواهد بود. هرچند، تنها ظاهر خارجی ما تغییر نخواهد کرد؛ ژن‌های ما در سطوح میکروسکوپی تکامل خواهد یافت تا به شانس بقای بشر را افزایش دهد.

برای مثال، نتایج حاصل از یک مطالعه در دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که کودکان آلوده به ویروس HIV در آفریقای جنوبی دارای زندگی سالمی هستند. مشخص شده است که بدن این کودکان دفاع درونی در برابر HIV ساخته است که مانع از پیشرفت ویروس به بیماری ایدز می‌شود.

همچنین با در اختیار داشتن ابزارهای ویرایش ژن، مانند «CRISPR» یا «کریسپر»، قادر به کنترل ژن‌ها و ‌DNA خود خواهیم بود؛ بدین ترتیب بدن خودمان را در برابر بیماری‌ها ایمن می‌کنیم و حتی می‌توانیم عوارض پیری را معکوس کنیم. کریسپر بخشی از DNA پروکاریوت هستند که تناوب‌های کوتاه توالی‌های بنیادین دارند و قابل جست‌وجو، برش زدن و سرانجام استحالهٔ DNA ویروس به روشی خاص هستند.

یک راه دیگر نیز وجود دارد تا تکامل انسان را در یک مسیر کاملا متفاوت قرار دهیم: بعضی از انسان‌ها را به مریخ بفرستیم.

سیاره مریخ 66 درصد کم‌تر از زمین نور خورشید دریافت می‌کند. این امر می‌تواند بدین معنا باشد که مردمک چشم انسان‌ها روی سیاره مریخ تکامل خواهد یافت و بزرگ‌تر خواهد شد چراکه انسان مریخی برای دیدن نیاز دارد نور بیشتری را جذب کند.

همچنین از آنجایی که کشش گرانشی مریخ 38 درصد کشش گرانشی کره زمین است، افرادی که در مریخ به دنیا می‌آیند بلندتر از همه زمینی‌ها خواهند بود.

در فضا، مایعی که مهره‌های ستون فقرات ما را از هم جدا می‌کند، منبسط می‌شود. این امر باعث شد که رابرت زوبرین، فضانورد آمریکایی، به این فکر بیفتد که گرانش کم مریخ باعث طویل شدن ستون فقرات انسان می‌شود و در نتیجه چند سانتی‌متر به قد ما افزوده می‌شود.

با این حال، حتی مهاجرت به مریخ هم نمی‌تواند مانع از ظهور بزرگ‌ترین تغییر در تکامل انسان در طی هزار سال آینده شود: جاودانگی.

به احتمال زیاد انسان برای رسیدن به جاودانگی نیاز خواهد داشت که ضمیر خود را روی یک ماشین دانلود کند.

در حال حاضر، دانشمندان در ایتالیا و چین پیوند سر را روی حیوانات انجام می‌دهند تا مشخص شود که آیا می‌توان ضمیر را از یک بدن به بدن دیگر منتقل داد یا خیر. این دانشمندان ادعا می‌کنند که اقدام بعدی آنها پیوند سر روی انسان‌ها خواهد بود.

هرچیزی که در هزار سال آینده اتفاق بیافتد، با ماشین‌ها ادغام شویم یا تبدیل به ماشین شویم. یک چیز قطعی است: گونه انسان همواره در حال تغییر است و هرچه سریع‌تر تغییر کنیم و از زمین دورتر شویم، شانس بیشتری داریم که از منقرض شدن پیشی بگیریم.

آنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها