رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 263021

10 مدل افسانه‌ای از گرانترین خودروهای جهان +تصاویر

sساعت 24-گرانترین خودروهای جهان فقط یک وسیله نقلیه نیستند. این کپسول‌های متحرک اولویت یک درصد جمعیت جهان‌اند و شیک و چشم‌گیر بودن آنها بر کارآیی‌شان ارجحیت دارد. این‌ خودروها هوش از سر بیننده می‌برند و ما لیست آنها را اینجا معرفی می‌کنیم.

خودروی لوکس
div class="newsBody text-justify font-medium-size font-medium-size clearfix">

ما در اینجا خودروهای تازه ساخته شده و دارای مجوز عبور را معرفی می کنیم و خودروهای کلاسیک حراج‌ها را در نظر نمی‌گیریم. ما همچنین از هر مدل فقط یک نمونه را معرفی می‌کنیم.

۱- کونیگزگ ترویتا- 8.4 میلیون دلار

این خودرو گرانترین ماشین با مجوز عبور خیابانی در جهان است. چرا اینقدر گران است؟ این خودرو الماس نشان است و الماس ارزان نیست.

شرکت سوئدی سازنده این خودرو برای پوشش خارجی آن روشی موسوم به «بافت الماسی» را ابداع کرده که گرد الماس را با رزین مخصوصی مخلوط می‌کند. ما هیچ اطلاعی از هزینه این پوشش نداریم.

در زیر این پوشش الماس نشان، خودرویی با حجم موتور ۴.۸ لیتر، ۲ توربو ۸ سیلندر خورجینی با ۱۰۰۴ اسب بخار قدرت خوابیده است که هیچ مشکلی در جلوزدن از رقیبان در بزرگراه‌ها ندارد.

۲- لامبورگینی ونه‌نو- 5.4 میلیون دلار

«زهر» نامی است که لامبورگینی برای این خودرو انتخاب کرده و آن را در ۵۰مین سالگردش به بازار آورده است. ما از انگیزه لامبورگینی برای این نامگذاری اطلاع نداریم، اما این نام برای این خودرو هوش‌ربا کاملا بجاست.

این خودرو از هرنظر باورنکردنی است و به سفینه فضایی شباهت دارد که به زمین آمده است.

این خودرو سریع است و ۶.۵ لیتر و ۱۲ سیلندر خورجینی با ۸۴۰۰ دور در دقیقه که می‌تواند از صفر تا ۹۰ کیلومتر در ساعت سرعت را در کمتر از ۲.۹ ثانیه طی کند.

W Motors لیکان- 4.3 میلیون دلار

شما این خودرو لبنانی را در فیلم «سریع و خشن 5» دیده اید که به سه آسمانخراش در شهر دبی کوبید و عبور کرد. این خودور با آپشن‌های بسیار پیشرفته و ساخت سفارشی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

چراغ‌های جلو جواهر نشان، درهای قیچی و تودوزی تخیلی دارد. این مانند زره‌پوشی از زمان‌های آینده است با ۳.۷ لیتر حجم موتور، ۲ توربو و ۷۷۰ اسب بخار قدرت.

این فقط خودروی دومینیک تورتو، در مسابقات اتومبیل رانی نیست، پلیس شهر ابوظبی هم آن را بکار گرفته است. اگرچه از این خودرو برای مصارف بازاریابی و روابط عمومی استفاده می‌شود، اما مقامات می‌توانند هر راننده خطاکاری را به آسانی دنبال کنند. این خودرو از سرعت صفر تا ۹۰ کیلومتر در ساعت را در فقط ۲.۸ ثانیه طی می‌کند و می‌تواند با سرعت ۳۶۵ کیلومتر در ساعت براند.

۴- بوگاتی وی‌رون- 4.3 میلیون دلار

این لیست بدون نام بوگاتی کامل نمی شود. این مدل از بوگاتی یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان و یکی از گران‌ترین است.

این خودروی آلمانی با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت مسابقات اتومبیل رانی ویته‌سه روداستار را با بدنه‌ای کربنی، چراغ‌های LED، تودوزی بازطراحی شده آغاز کرد.

این یک اثر هنری است که می‌تواند با سرعت ۴۰۶ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

۵- فراری پینین فارینا- ۳ میلیون دلار

این مدل فراری گران‌ترین خودروی جهان نیست، اما خواستنی‌ترین آنهاست زیرا فقط ۶ عدد از آن ساخته شده است.

این خودرو بصورت اختصاصی برای سالن مد معروف پینین فارینا در ایتالیا ساخته شده و ۴.۵ لیتر حجم موتور آن، ۸ سیلندر خورجینی و ۵۶۲ اسب بخار قدرت است. بدنه آن سبک و ایروداینامیک است.

شما نمی‌توانید با مراجعه به شرکت فراری درخواست خرید این خودرو را بدهید. شرکت فراری مالک این خودرو را انتخاب و دعوت به خرید می‌کند.

۶- پاگانی هویرا- 2.6 میلیون دلار

این خودرو با موتور ۱۲ سیلندر خود دومین خودروی سریع جهان است و نام پاگانی هویرا برگرفته از نام خدای باد در آیین اینکاهاست. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه ژنو در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد.

طراحی عقب این خودرو به گونه‌ای است که در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت وزنی برابر با ۴۹۵ کیلو را ایجاد می‌کند. با این همه این خودرو بخاطر استفاده از فیبر کربنی در ساخت آن بسیار سبک و ۱۱۹۰ کیلو است. فقط ۲۰ عدد از این خودرو ساخته شده و با قدرت ۷۸۹ اسب بخار توربو شما با پرداخت ۲.۶ میلیون دلار می‌توانید صاحب این اسب بادپا شوید.

۷- فراری اف60 - 2.5 میلیون دلار

شرکت فراری به مناسبت ۶۰مین سال حضور در آمریکای شمالی ۱۰ عدد از این خودرو را ساخت. این خودور سقف متحرک دارد که در سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت قابل باز و بستن است.

این خودروی ایتالیایی با حجم موتور ۶.۲ لیتر و ۱۲ سیلندر خورجینی ۷۸۰ اسب بخار قدرت دارد و از صفر تا ۹۰ کیلومتر در ساعت را در ۳.۱ ثانیه طی می‌کند.

۸- بوگاتی شیرون- 2.5 میلیون دلار

اگر دنبال مدل‌های کلاسیک هستید، این بهترین آن هاست.

با قیمت پایه ۲.۵ میلیون دلار و بدنه بسیار زیبای جدید، پیشتاز تمامی مدل‌های قدیمی تر است.

اگرچه مدل وی‌رون قابلیت‌های عملیاتی خودرو را تعریف می کند، اما شیرون هم در هیچ زمینه‌ای کم نمی‌آورد.

مشخصات فنی این خودرو حاصل موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندری آن است که دور ۱۵۰۰ دارد. در ظرف ۲.۵ ثانیه به سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۴۱۷ کیلومتر در ساعت است. این سریعترین خودروی جهان نیست، ولی این نوع از خودروها فقط با سرعت تعریف نمی شوند.

۹- کونیگزگ One- دو میلیون دلار

با ۲ میلیون دلار چیزهای زیادی می‌توانید بخرید: یک خانه زیبا، ۸۰ دستگاه خودروی Mazda MX5، و یک سوپر خودروی سوئدی. ممکن منطق حکم کند که شما پول خود را به شکل دیگری مصرف کنید، اما سوپر خودروها با منطق کاری ندارند.

این خودرو ۱۳۴۰ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند ۴۳۷ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد. این یکی از سریعترین و پیشرفته ترین خودروهای جهان است.

فقط ۶ دستگاه از این خودرو ساخته شده و هرکدام از آنها به آسانی فروخته شده است. در ستون آگهی روزنامه‌ها نگاه کنید شاید یکی پیدا کردید.

۱۰- کونیگزگ Regera- دو میلیون دلار

وقتی صحبت از خودروهای برقی به میان می‌آید فورا نام «سه خودروی معروف»- مک لارن، پورشه و فراری ذکر می‌شود. اما شرکت سوئدی کونیگزگ خودروی برقی ساخته که از هرنظر نسبت به بقیه پیشتاز است.

با حجم موتور ۵ لیتر و ۲ توربو و ۸ سیلندر و باتری ۴.۵ کیلوواتی، این خودروی ۲ میلیون دلاری ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد و می‌ تواند از صفر تا ۹۰ کیلومتر در ساعت را در ۲.۸ ثانیه طی کند. اما این خودرو می‌تواند در ظرف ۱۰.۹ ثانیه سرعت خود را به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برساند که حیرت انگیز است. حداکثر سرعت این خودرو ۴۰۰ کیلومتر در ساعت برآورد می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها