رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 263960

مرغ ارزان شد / مازاد داریم !

ساعت24-رئیس اتحادیه صنف پرنده و ماهی از کاهش 700 تومانی قیمت هر کیلو مرغ در دو روز گذشته در سطح بازار خبر داد.

قیمت مرغ
style="text-align:justify">مهدی یوسف خانی گفت: بعد از تزریق مرغ منجمد از سوی وزارت جهاد کشاورزی برا ی تنظیم بازار قیمت مرغ که در روز شنبه به حدود 8 هزار تومان در هرکیلو رسیده بود سیر کاهشی یافت و هم اینک در سطح خرده فروشی ها بیش از 7 هزار و 250 تومان عرضه نمی شود که نشان دهنده کاهش 700 تومانی قیمت مرغ در دو روز گذشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش رخ داده در قیمت مرغ در دو روز گذشته ناشی از کمبود تولید بوده است گفت: در کشور هیچگونه کمبود تولید مرغ وجود ندارد و حتی با مازاد تولید نیز مواجهیم که برای صادرات آن باید برنامه ریزی شود.

وی افزود: قیمت مرغ زنده حدود 40 روز به 4 هزار 100 تومان رسیده بود که برای تولید کنندگان به صرفه نبود در نتیجه مرغداران برای آنکه متضرر نشوند حدود دو روز از عرضه مرغ زنده به کشتارگاه خود داری کردند که همین امر باعث شد قیمت مرغ زنده به حدود 5 هزار تومان برسد و در نهایت در سطح خرده فروشی نیز قیمت مرغ به 8 هزار تومان افزایش یابد.

یوسف خانی اظهار داشت: هم اکنون با تزریق مرغ منجمد، قیمت مرغ در بازار مناسب شده است و حداکثر قیمت مرغ در هر کیلو 7 هزار و 250 تومان است و با فروشندگانی که بیش از این قیمت مرغ را عرضه کنند برخورد می شود.

وی افزود: در حال حاضر در بازار با توجه به تعدد واحد های صنفی نوعی رقابت رو به پایین قیمت و جود دارد برای همین مرغ با قیمت هایی پایین تر از 7 هزار و 250 تومان نیز عرضه می شود ،‌همچنین قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار نیز حدود 6 هزار و 800 تومان است.

وی در باره قیمت مرغ زنده نیز گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده حدود 4 هزار و 700 تومان است که به نظر ما تا 4 هزار و 600 تومان هم جای کاهش قیمت دارد و بیش از این به ضرر تولید کنند گان مرغ است.

جام جم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها