رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 264043

چرا«رمضان» بهار اجاره‌نشینی در تهران است؟

ساعت 24- بسیاری از مشاوران املاک بر این باورند که دوران سکون بازار، بهترین زمان برای رهن و اجاره محسوب می‌شود؛ دلیل آن واضح است، زیرا در مواقعی که اغلب فصل اجاره‌کردن خانه نیست و بازار راکد است، افرادی که قصد دارند خانه‌های خود را اجاره دهند، باید مبلغ رهن و اجاره را آنقدر پایین آورند تا در این بازار راکد، مشتری پیدا کنند.

مسکن
به دلیل در پیش بودن تابستان، بسیاری از افراد جویای ملک دست نگه می‌دارند تا در این فصل برای رهن و اجاره آپارتمان اقدام کنند در نتیجه مالکانی که در اردیبهشت‌ماه خانه‌های خود را به رهن و اجاره می‌گذارند، باید اندکی کوتاه بیایند تا مشتری راضی شود.

ماه رمضان، عامل تحرک بازار بهاری رهن و اجاره

از آنجا که در ماه مبارک رمضان، بسیاری از فعالیت‌های صنفی، به خصوص بازار رهن و اجاره ساکن می‌شود، لذا به نظر می‌رسد این ماه برای افرادی که به دنبال رهن و اجاره آپارتمان هستند، می‌تواند یک پوئن مثبت به حساب بیاید.

همزمانی اردیبهشت و خردادماه با ماه مبارک رمضان و همین‌طور انتخابات ریاست‌جمهوری، باعث شده تا بازار رهن و اجاره مخصوصا در پایتخت نیز وضعیت نامشخصی داشته باشد. با این‌ حال، به دلیل راکدبودن بازار رهن و اجاره در این موقع از سال، به نظر می‌رسد مالکان مجبورند برای اجاره رفتن واحدهای خود با مشتری راه بیایند، مگر آن که بخواهند آنقدر دست نگه دارند تا فصل تابستان و پاییز سر برسد که طبیعتا هیچ مالکی حاضر نیست نقد را رها کرده و نسیه را بچسبد.

بهار رهن و اجاره را از دست ندهید

از سوی دیگر، برخی کارشناسان معتقدند که فصل بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای مستاجرانی است که در بازار اجاره واحدهای مسکونی به دنبال رهن کامل هستند، زیرا بسیاری از خریدارانی که با کمک رهن می‌توانند واحد مورد نظر خود را خریداری کنند در 3 ماه اول سال پا به بازار خرید می‌گذارند تا به کمک معرفی واحدشان به بازار رهن، خرید موفقی از بازار مسکن را به عمل آورده باشند. مستاجران در بازار اجاره هر روز با معضل جدیدی روبه‌رو می‌شوند تا جایی که شاید مجبور باشند قرارداد اجاره سال گذشته خود را با نرخ بیشتری تمدید کنند تا از جابه‌جا شدن خلاص شوند.

در بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی برخی از مستاجران که از بابت مبلغ رهن برای محله‌ای که به عنوان سکونت انتخاب کرده‌اند، مشکل ندارند و تصمیم دارند بنا به ارزش بودجه خود بهترین و با کیفیت ترین واحد مسکونی را اجاره کنند ‌این روزها با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

معمولا بسیاری از خریداران در بازار مسکن که از قدرت مالی اندک برای خرید برخوردارند سعی می‌کنند در اوایل سال یعنی 3 ماه اول واحد مورد نظر خود را خریداری کنند؛ زیرا آنها بر این باورند که کمبود نقدینگی خود را می‌توانند از طریق مستاجران فصل اجاره (تابستان) برآورده کنند. به همین خاطر از اردیبهشت‌ماه فایل واحدهای رهنی در بازار اجاره مسکن افزایش پیدا می‌کند، اما مشکلی که باعث عدم عقد قراردادهای اجاره می‌شود عجله مالکان برای دریافت پول نقد از مستاجران، آن هم در قالب رهن است.

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که فصل بهار را برای اجاره خانه جدید انتخاب کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از خدمات وب‌سایت ihome.ir، انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید. این وب‌سایت با حدود 287 هزار مورد برای رهن و اجاره، انتخاب وسیعی را پیش‌روی شما قرار می‌دهد.

کافیست وارد وب‌سایت ihome.ir شده و با کمک فیلترهای متنوعی که در آن قرار دارد، خانه دلخواه خود را با مطابق با بودجه و امکاناتی که مدنظر دارید انتخاب کنید. در جدول زیر، آپارتمان‌های اجاره‌ای موجود در وبسایت ihome.ir، به تفکیک میزان بودجه‌ای که می‌توانید برای رهن و اجاره بپردازید، مشخص شده‌اند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها