رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 264267

پرش ناگهانی اندام‌های بدن در خواب

ساعت 24-وقتی در بدن تغییری رخ می‌دهد ،بدن به روش‌های متفاوت با ما سخن می‌گوید . مثلاً آیا تاکنون وقتی تازه به خواب‌رفته‌اید، دچار پرش ناگهانی اندام‌های بدن خود شده‌اید ؟ حتماً کنجکاوید بدانید دلیل این حرکات غیرارادی چیست ؟

02
در حالی که همه چیز برای یک خواب راحت آماده است متکا،پتو،جای‌راحت ، و شما تازه به خواب رفته‌اید ،ناگهان با پرش یکی از اندام‌های بدن تان از ترس و فشاری که بر شما وارد می‌شود خواب شما خراب می‌شود . آیا تاکنون با این حالت مواجه بوده‌اید ؟ آیا می‌دانید پرش ناگهانی اندامهای بدن درست وقتی که تازه به خواب رفته‌اید به چه معنی است؟ دانشمندان این اتفاق ناگهانی را تیک خواب می‌نامند .

بسیاری از افراد تیک خواب را به شکل‌های مختلف تجربه کرده‌اند .یکی از مواردی که افراد اشاره می‌کنند این است که احساس می‌کنند سقوط کرده‌اند . اگر برای شما هم این حالت اتفاق افتاده است و تجربه کرده‌اید ، بدانید که پژوهشگران پیشنهاد می‌کنند قبل از خواب کافئین مصرف نکنید و همچنین این اتفاق می‌تواند عوارض ناشی از مصرف داروهایی مانند Ritalin و Adderall باشد و همچنین وقتی بسیار خسته هستید و به رختخواب می‌روید ،براثر خستگی زیاد بلافاصله به خواب می‌روید . در این حالت مغز شما قادر به تحمل این حالت از خواب نیست و مغشوش می‌شود و مجدد آغاز کار حیاتی خود را انجام می‌دهد و همین عمل مغز باعث می‌شود شما از خواب بپرید این حالت برای بدن شما مضر نیست اما مطمئناً تجربه خوبی هم نخواهد بود .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها