رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 264274

نوبخت در مجلس: دولت هیچ درخواستی برای برداشت از صندوق توسعه ملی نداشته و ندارد

ساعت24-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: دولت هیچ درخواستی برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ندارد، بلکه برنامه ششم توسعه ۷۷۰ هزار میلیارد تومان برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال به دولت تکلیف کرده است.

نوبخت
محمدباقر نوبخت در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: ماده ۳ برنامه ششم توسعه، دولت را موظف کرده است نرخ بیکاری را به ۸.۶ دهم درصد کاهش دهد.

وی ادامه داد: برای ایجاد ۹۵۵ هزار فرصت شغلی در سال و تک رقمی کردن نرخ بیکاری تا پایان برنامه ششم، ۷۷۰ هزار میلیارد تومان مطابق تصویب مجلس باید در اختیار دولت قرار بگیرد و لایحه اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی به همین منظور به مجلس ارائه شده است.

نوبخت ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه سالانه ۷۱ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی باید برای رشد اقتصادی و اشتغال در اختیار دولت گذاشته شود. بنابراین دولت از مجلس تقاضا نکرده است تا در قالب لایحه مذکور ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق برداشت کند. این مبلغ به عنوان تسهیلات برای اشتغال روستاییان و عشایر اختصاص می یابد و دولت اصلا از صندوق توسعه پولی برداشت نمی کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با یادآوری جلسه آبان ماه سال گذشته با مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در پاسخ به مغایر بودن یا نبودن این نوع سیاست ها در جلسه آبان ماه سال گذشته که آقای لاریجانی نیز در آن حضور داشت به صراحت اعلام کردند دولت لایحه ای به مجلس بدهد تا مجلس آن را با فوریت تصویب و دولت نیز با فوریت آن را اجرا کند. بنابراین این لایحه تکلیف برنامه ششم توسعه است.

نوبخت متذکر شد: لایحه اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی با برنامه ششم توسعه و فرامین رهبری هیچ مغایرتی ندارد.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها