رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 264377

خرسندی سیدحسن خمینی از انتخاب مجدد روحانی/ مردم همه ناپاکیها را از بین بردند

ساعت24-یادگار امام با بیان اینکه در 29 اردیبهشت یکی از نیروهای قدیمی و با سابقه انقلاب با رای مردم انتخاب شد، اظهار کرد: در این روز شاهد حضور موثر،‌شاداب و با نشاط همه اقشار مردم بودیم.

حجت+الاسلام+والمسلمین+سید+حسن+خمینی.jpg
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی ظهر امروز در دیدار با جمعی از نمایندگان اقلیت های مذهبی ، نمایندگان وزارتخانه‌ها و اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل گفت: ان شاءالله امسال هم با تلاش و همت دوستان مراسم خوبی پدید بیاید.

وی ضمن گرامیداشت یاد امام راحل، همسر ایشان و شهدا افزود: جا دارد یاد آیت الله هاشمی را گرامی بداریم که اولین سالی است که سالگرد امام (ره) را بی وجود ایشان سر می‌کنیم.

تولیت حرم امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: یکی از ادعیه‌هایی که در فرمایشات امام (ره) بسیار مورد توجه قرار گرفته مناجات شعبانیه است که امام چندین بار در صحبت های مختلف در زمان های مختلف به آن اشاره کردند و فرموده اند که یکی از معدود دعاهایی است که طبق روایات همه ائمه آن را خوانده اند.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه رمز پیروزی و رمز بقای انقلاب در آغاز این مناجات است افزود: در نخستین فراز این مناجات گفته می شود که به من کمال انقطاع از مردم به خودت را ببخش.

وی به تفسیر این فراز از مناجات پرداخت و ادامه داد: امسال ماه رمضان ماهی است که با سالگرد امام (ره) همزمان شده و بیش از هر زمان دیگری می تواند ما را با این معارف آشنا کند. لذا امسال بسیار به حالات و سیاست های تبلیغی به بعد خودسازی و توجه به نوع نگاه امام (ره) به هستی باید نزدیک شود و در فضای تبلیغاتی و بازگو کردن اندیشه امام (ره)به حوزه توسل و توکل متوجه شویم.

یادگار امام (ره) خاطر نشان کرد: اگر امام(ره) کار بزرگی کرد، فقط به این خاطر است که خود را در مسیر کمال انقطاع قرار داد و این یکی از بزرگرترین سرمایه ها و توصیه های امام راحل برای ماست لذا این تقارن مبارک را به عنوان یکی از مهمترین بحث ها در جامعه قرار دهیم چون بیش از هرکسی به این سیقل دادن در جان و روح خود نیاز داریم.

تولیت حرم امام(ره) با تاکید بر اینکه باور و اتکا امام به مردم بود افزود: امام به مردم خرد و فهم آن باور داشتند و ایمان داشتند که اگر شما خوب باشید،‌ مردم خوب هستند و در مجموع درست تصمیم می گیرند و مجموع خرد آنها تصمیمات صحیح است.

وی خاطر نشان کرد: باید به فهم عمومی مردم و توانمندی فکر و روح آنها اعتماد کنیم و با همین نیرو می‌توانیم در برابر همه سختی های داخلی و خارجی بایستیم. در منطقه و افق جهانی نیز کمتر جوامعی اینگونه به عزم عمومی و مردمی اتکا دارند.

سید حسن خمینی با اشاره به برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت اظهار کرد: حضور موثر،‌ شاداب و با نشاط همه اقشار مردم در این روز بسیار قابل توجه بود و قطعا اگر در خارج از کشور امکان ایجاد صندوق های بیشتری بود، رای ایرانیان خارج از کشور نیز چند برابر می شد.

وی تاکید کرد: طیف های مختلف آمدند و این عزم ملی را نشان دادند و انتخاب یکی از نیروهای قدیمی و با سابقه انقلاب رخ داد.

یادگار امام (ره )همچنین گفت: در این مملکت قبل از پیروزی انقلاب چنین نوع اقتدار ملی و اتکا به مردم وجود نداشته است.

تولیت حرم امام خمینی (ره) تاکید کرد که حماسه بزرگ سرمایه بزرگی است که امام (ره )به ما داده، انتخابات دخالت مردم در سرنوشت خود و حضور حداکثری مردم نعمتی است که خداوند از طریق امام به ما عطا کرده و هر جا مردم بودند مانند یک سیلاب مطهر همه ناپاکی ها را از بین بردند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها