رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 264383

اصرار حزب ملی اسکاتلند بر حق تعیین سرنوشت از سوی اسکاتلندیها

ساعت24-حزب ملی اسکاتلند اصرار می‌کنند که این کشور حق دارد درباره آینده خود مبنی بر استقلال و یا انتخاب بریگزیت تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیکولا استورجن، وزیر اول حزب ملی اسکاتلند از رای‌دهندگان خواهد خواست که در انتخابات سراسری در ۸ ماه ژوئن (۱۸ خرداد) موضع اسکاتلند را علیه بریگزیت تقویت کنند زیرا چنین اقدامی ده‌ها هزار شغل در اسکاتلند را در معرض خطر قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: این رای‌گیری تصمیم‌گیری نمی‌کند که اسکاتلند به استقلال برسد یا نه اما رای به حزب ملی اسکاتلند می‌تواند حق پارلمان اسکاتلند را در تصمیم‌گیری درباره آینده‌اش تقویت کند و این تضمین را بدهد که آینده اسکاتلند در دستان شهروندانش است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حزب ملی اسکاتلند می‌تواند به راحتی در رای‌گیری ماه ژوئن به پیروزی برسد اگرچه محافظه کاران نیز برخی از کرسی‌ها را به دست خواهند آورد.

در سال ۲۰۱۴ اسکاتلندی‌ها در رفراندومی استقلال از انگلیس را رد کردند. اما استورجن بر این باور است که باید فرصت جدیدی به شهروندان اسکاتلند داده شود.

وزیر اول اسکاتلند تاکید دارد که یک رای‌گیری دیگر لازم است؛ چرا که تلاش‌ها برای خروج این منطقه از اتحادیه اروپا بر خلاف میلش است و ۶۲ درصد مردم خواستار ماندن در اتحادیه اروپا هستند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها