رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 264404

یک انتخابات و چند پیام مهم

ساعت24-انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری حاوی پیامی روشن بود که باید آن پیام را درک کرد. پیام این انتخابات باشکوه و خاطره‌ساز نه به وعده‌های عوامفریبی و نه به سه برابر شدن یارانه‌ها و نه به فریبکاران بود.

style="text-align: justify;"> حسین کاشفی - فعال سیاسی اصلاح‌طلب - در روزنامه «آرمان» می‌افزاید: مردم به این درک و فهم رسیده‌اند که چه کسی می‌تواند بهتر کشور را مدیریت و اداره کند. در مناظره‌های انتخاباتی برخی نامزدها سخنان خود را برنامه‌‌محور اعلام می‌کردند، اما درواقع به دنبال تحریک اقشار فرودست جامعه بودند. اینکه نامزدی می‌گفت یارانه را چند برابر می‌کنیم یا شخص دیگری می‌گفت کارانه پرداخت خواهیم کرد، کاملا نشان از وعده‌های عوامفریبانه بود که مفهومی جز جذب رأی نداشت، اما مردم بسیار دقیق با این مساله برخورد کردند و انتخابی عقلانی را انجام دادند.

در این انتخابات دو گفتمان عقلانیت و دیگری احساسی و بی‌برنامه در برابر هم قرار گرفتند. مردم نیز نشان دادند که دنبال عقلانیت و برنامه هستند. حملاتی که به صورت کاملا غیراخلاقی به آقای روحانی انجام شد مردم را آگاه کرد که حق با کیست. رقبای آقای روحانی دقیقا شعارهای آقای احمدی‌نژاد را دادند و برنامه‌های او را ارائه کردند. نوع برخورد این اشخاص کاملا خلاف اخلاق بود. از این رو مردم به این درک رسیدند که باید بین این دو دیدگاه انتخاب کنند، یا به عقلانیت و تدبیر رأی دهند یا برخوردهای غیراخلاقی و شعارگونه را برگزینند. در نتیجه شاهد بودیم که مردم بسیاری به صلح و زندگی مسالمت‌آمیز رأی دادند. اکنون نیز از رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که گفتمان اعتدال و میانه‌روی و صلح با جهانیان را ادامه دهد.

در این راستا آقای دکتر روحانی باید با اتخاذ راهکارهای دقیق و به‌کارگیری آنها در زمان مناسب این گفتمان را تثبیت کند. نکته قابل ذکر دیگر اینکه بسیاری از افراد که تا به حال در انتخابات مشارکت نکرده بودند در این انتخابات به‌ خاطر دوگانه صلح و رویارویی و به دلیل ادامه اعتدال به روحانی رأی دادند. رأی مردم به آقای روحانی برای بهتر نمودن وضع فعلی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و به فرجام رساندن برجام بود. انتخاب مردم یک پیام مشخصی برای آقای روحانی نیز داشت که امید است همان‌طور که خود او اشاره کرد بتواند به این خواسته‌ها و مطالبات مردمی در حوزه‌های سیاست داخلی، حقوق شهروندی و رفع مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نسبت به دوره اول گام‌های موثرتری را بردارد.

زمان به سرعت می‌گذرد و تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور نیازمند کابینه‌ای پرتحرک‌تر و نیز انسجام داخلی بین نیروهای مختلف و یاری کردن دولت برای آبادانی کشور است. امید کلیدواژه دکتر روحانی است و روحانی در دولت دوازدهم قطعا امیدها را افزایش داده و نشاط را در جامعه متبلور خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها