رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 264663

کشور های ارزان برای مسافرت

ساعت 24-آیا می دانید ارزان ترین کشور ها برای مسافرت کدامند؟

651
مسافرت یک سبک زندگی است. ما را تغییر می‌دهد و دید ما را بازتر می‌کند. همه‌ی ما به مسافرت نیاز داریم. اما متاسفانه، بعضی اوقات شرایط مالی این اجازه را به ما نمی‌دهد. اما همه‌ی مسافرت‌ها نیاز به یک کیسه‌ی پر از پول ندارند. کشورهایی هستند که بدون نیاز به هزینه‌های هنگفت، می‌توانید با بودجه‌ای معقول از آن‌ها بازدید کنید. ما به شما ۱۰ کشور ارزان از این دست را معرفی می‌کنیم.

کاستاریکا (Costa Rica)

کاستاریکا

ساحل‌های زیبا، حیات‌وحش جذاب و سبک زندگی همراه با آرامش مختص کاستاریکا است. مردم این کشور بسیار صمیمی و جاذبه‌های دیدنی آن بی‌شمار است.

مکان‌های پیشنهادی:

پارک ملی آتشفشان آرنال (Arenal Volcano National Park)

آرنال

وقتی قدم به اینجا می‌گذارید، به غیر از دیدنی‌های طبیعی آن، با پوششهای گیاهی ۶ متری مواجه می‌شوید. ورودی این مکان۲۲۰ هزار ریال است.

جنگل سانتا الانا (Santa Elana Forest)

جنگل سانتا النا

منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ای پهناور از جنگل که می‌توانید زیبایی‌های طبیعت را در آن بیابید. هزینه‌ی ورودی این پارک ۳۸۰ هزار ریال است.

برای اقامت در کاستاریکا نیازی به پول زیاد نیست. یک وعده غذا همراه با نوشیدنی تقریبا ۱۳۰ هزار ریال و یک اتاق در میهمانخانه‌های آن بین۴۵۰ تا ۱۶۵۰ هزار ریال هزینه دارد. همچنین، هزینه‌ی رفت و آمد با تاکسی از۱۰۰هزار ریال تا ۴۰۰ هزار ریال است.

یونان (Greece)

یونان

یونان کشوری است همراه با دریایی زیبا، آب و هوایی خوب و تاریخی غنی. بسیاری از مکان‌های آن ارزان است.

مکان‌های پیشنهادی:

متئورا (Meteora)

متئورا

بنایی دیدنی از سنگ‌ها و معبدهایی بر بالای آن. بازدید از این مکان رایگان است اما برای ورود به عبادتگاه باید ۷۰ هزار ریال پرداخت کنید.

ساحل ناواجیو (Navagio Beach)

ساحل ناواجیو

ساحلی محاصره شده با سنگ همراه با بقایای کشتی «زاکینتوس» که یکی از مشهورترین و دیدنی‌ترین ساحل‌ها در یونان است.

شما با یک قایق می‌توانید به این ساحل بروید و هزینه‌ی یک قایق سواری کامل به دور این جزیره ۸۰۰ هزار ریال هزینه دارد.

شما در یونان می‌توانید غذاهای لذیذی را با قیمتی نه چندان زیاد بخورید. غذاهای با گوشت بره‌ی آن ۱۳۰۰ هزار ریال و نوشیدنی‌ها تقریبا ۱۰ هزار تومان هستند. میهمانسراهای یونان از شبی ۹۵۰ هزار ریال به بالا است.

فیجی (Fiji)

فیجی

اگر بخواهیم فیجی را در یک جمله خلاصه کنیم، می‌گوییم یک مسافرت با هزینه‌ای باورنکردنی!

مردم فیجی از مسافرین به گرمی استقبال می‌کنند و مکان‌ها و منظره‌های آن تمام نیاز شما به یک مسافرت تمام عیار را ارضا می‌کند.

تفریحات پیشنهادی:

غواصی (Snorkeling)

غواصی

تجربه‌ای باورنکردنی که نباید از دست دهید. هزینه‌ی آن از ۱۱۵۰ هزار ریال شروع می‌شود.

تماشای لاک‌پشت‌ها (Turtle Watching)

تماشای لاک پشت ها

این تفریح برای شما تقریبا ۶۵۰ هزارریال هزینه دارد.

هتل‌های فیجی از شبی ۵۰ هزار تومان شروع می‌شوند و شما می‌توانید یک خانه‌ی مبله با تمام امکانات را برای شبی ۸۰۰ هزار ریال کرایه کنید. هزینه‌ی خوراک شما تقریبا ۷۰ هزار ریال برای غذاهای اصیل خیابانی خواهد بود.

لیتوانی (Latvia)

لیتوانی

لیتوانی یکی دیگر از کشورهای منطقه‌ی بالتیک و اروپای شمالی است. کسانی که معماری‌های تاریخی را تحسین می‌کنند، بی‌شک پایتخت این کشور، «ریگا» (Riga) را می‌پسندند.

ریگا فرهنگی جالب و در معماری تنوع بسیار دارد. اگر به ریگا سفر کردید، نباید «اولد ریگا» (Old Riga)، که منطقه‌ی تاریخی شهر است را از دست بدهید.

در این منطقه مجسمه‌ها و ساختمان‌های بسیاری از دوران قدیم وجود دارد. بعضی از آن‌ها برای بازدید نیاز به ورودی و بعضی دیگر رایگان هستند.

مکان پیشنهادی:

موزه تورایدا (Turaida Museum)

قلعه تورایدا

یکی دیگر از مکان‌هایی است که نباید از دست داد. ورودی آن ۱۶۰ هزار ریال است که این مبلغ برای این موزه‌ی غنی از دیدنی‌های کهن، بناها و مجسمه‌های هنری لیتوانی، مبلغی منطقی است.

یک وعده غذا در لیتوانی معادل ۲۰۰ هزار ریال می‌شود و برای یک شب اقامت در یک مهمانسرا یا هتل ارزان، می‌بایست مبلغی بین ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ هزار ریال بپردازید.

سریلانکا (Sri-Lanka)

سریلانکا

یکی دیگر از محبوب‌ترین کشورها برای توریست‌ها، سریلانکا است که با هزینه‌ای کم، امکانات زیادی را به شما ارائه می‌دهد. طبیعت زیبای آن روح شما را بیدار می‌کند.

بازدید از عبادتگاه‌ها و مقبره‌های مقدس، خاطره‌ای به یاد ماندنی برای شما از این سفر به جا می‌گذارد. این کشور به قدری مکان دیدنی دارد، که باز هم دلتان می‌خواهد به اینجا برگردید.

مکان‌های پیشنهادی:

قله‌ی آدام (Adam's Peak)

قله‌ی آدام

خودتان را برای یک بالا رفتن جدی از کوهستان آماده کنید

قله‌ی آدام جایی است که راهبان خوش‌رفتار در آنجا عبادت می‌کنند. چشم‌انداز قله باور نکردنی است. البته خودتان را برای یک بالا رفتن جدی از کوهستان آماده کنید.

پارک ملی یالا (Yala National Park)

پارک ملی یالا

یکی دیگر از مکان‌ها، پارک محبوب «یالا» است. ورودی این پارک ۴۸۰ هزار ریال است.

یک وعده غذا در «سریلانکا» در حدود ۱۰۰ هزار ریال هزینه دارد و یک میهمانخانه برای شما در حدود ۶۵۰ هزار ریال یا کمتر هزینه دارد. میانگین قیمت برای اکثر جاذبه‌های محبوب آن، چیزی حدود ۱۰۰۰ هزار ریال است.

کجارو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها