رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 264741

در دیدار شمخانی با مقام ارشد امنیتی پاکستان چه گذشت؟

ساعت 24- دبیر شورای عالی امنیت ملی پس از سخنرانی در هشتمین اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورهای پنج قاره جهان در روسیه و در ادامه ملاقات های دو جانبه بعد از ظهر امروز(چهارشنبه) با ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.

شمخانی
طرفین در این ملاقات با بررسی و ارزیابی نتایج اقدامات نهادهای امنیت ملی دو کشور که در جریان دیدارهای متقابل مورد توافق قرار گرفته بود بر رفع موانع و تسریع در اجرایی سازی توافقات تاکید کردند.

دریابان شمخانی در این دیدار با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر که از سوی گروههای مزدور در مرز ایران و پاکستان علیه مرزداران ایرانی انجام و به شهادت تعدادی از سربازان ایرانی منجر شد، اظهارکرد: مراقبت و حفاظت بیشتر از مرزهای مشترک و جلوگیری از حضور و فعالیت گروههای تروریستی در مناطق مرزی ضرورتی غیرقابل اجتناب است.


وی با تاکید برافزایش ارتباطات و رایزنی نزدیک میان مقامات سیاسی و امنیتی دو کشور گفت: نباید اجازه دهیم کشورهای ثالث که هیچ علاقه ای به امنیت و حسن همجواری ایران و پاکستان ندارند بر روابط دوستانه دو کشور تاثیرگذاری منفی داشته باشند.


ناصر خان جنجوعه مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان نیز در جریان این ملاقات با تبریک انتخاب مجدد جناب حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری ایران اظهار کرد: سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان، تاثیر قابل ملاحظه ای در افزایش هماهنگی ها برای مقابله با اقدامات خشونت بار در مرزهای دو کشور داشت.


وی همچنین اراده قاطع رهبران پاکستان را چون گذشته در مسیر ارتقای مناسبات همه جانبه میان دو کشور عنوان و اظهار امیدواری کرد که با تداوم همکاری های امنیتی دو کشور از بروز مشکلات مشابه جلوگیری کنیم.


هشتمین نشست بین المللی امنیت جهانی با حضور هیات های عالی از مسئولان نهادهای امنیتی حدود 100 کشور از جمله علی شمخانی از جمهوری اسلامی ایران و کارشناسان ارشد در این حوزه، امروز در شهر زاویدووا در شمال غرب مسکو امروز آغاز شد.


محورهای این نشست دو روزه که به میزبانی شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه برگزار می شود، امنیت اطلاعاتی و سایبری، بررسی تهدیدها و چالش های منطقه ای و جهانی، مقابله با پدیده های بحران ساز در این زمینه ها و شکل گیری راهکارهای مقابله با آنها از جمله در قالب همگرایی کشورها و اجرای سیاست های مشترک است.


در چارچوب این سفر که دیروز آغاز شد، نخستین نشست مسئولین نهادهای امنیت ملی ایران، فدراسیون روسیه، عراق و سوریه عضو ائتلاف ضدتروریستی حامی این کشور نیز دیشب با دستور کار همگرایی بیشتر و کارآمدتر با هدف مبارزه علیه تروریسم برگزار شد.
همچنین دبیر شورای عالی امنیت ملی افزون بر دیدار با پاتروشف همتای روس با مقام های عالی امنیتی کشورهای افغانستان و چین دیدار و مذاکره کرد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها