رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 264772

روحانی: برای مسایل کلان کشور نیاز به اجماع ملی داریم

ساعت 24- رئیس جمهوری با بیان این که برای مسایل کلان کشور نیاز به اجماع ملی داریم گفت: به آینده ایران مطمئنم.

حسن روحانی
style="text-align:justify">حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در همایش تجلیل از فعالان ستادهای انتخاباتی خود در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: ستادهای انتخاباتی در طول هفته های گذشته بار سنگینی را برعهده داشتند و به خوبی به مقصد رساندند.

وی ادامه داد: ما که رسانه آنچنانی نداشتیم، ستادهای ما پول هم نداشتند، اما ستادهای رقیب کمک کردند که شام را به ستادهای بغلی می رفتند.
رئیس جمهوری گفت: ستادهای انتخاباتی ما حاشیه امنیتی نیز نداشتند، اما فضای بسیار خوبی در سایه شجاعت و ایستادگی و صبر شما مردم بود. هیچ زمانی در انتخابات یاد ندارم این همه شور توام با متانت و آرامش باشد.
روحانی افزود: ما در یک سالن ورزشی بزرگ می رفتیم که یک دفعه از میان آن، یک جماعت 25 نفری وارد می شدند و شروع به داد زدن می کردند که مردم ما خیلی متانت به خرج دادند؛ در یک استان این جماعت به من توهین کردند که من خوشحال شدم جوانان عکس العمل نشان ندادند و این نشان از پختگی است.
وی ادامه داد: دلمان می خواهد برای همه 'زنده باد' باشد و امیدواریم روزی 'مرگ' از شعارها جمع شود.
رئیس جمهوری با بیان این که ببینید بین سال 88 تا 96 چقدر تفاوت ایجاد شده است،گفت: در سال 88 بداخلاقی توانست کار را پیش ببرد، اما در 96 مردم مقابل بداخلاقی ایستادند.
رئیس جمهوری گفت: من وقتی کلمات 'میرزا آقا' را شنیدم، غیرت ایرانی را دیدم. واقعا ملت ما در چه سطحی پیشرفت کرده اند. انقلاب و فرهنگ ایرانی با ملت ما چه کرده است که با این دلاوری و با این قدرت و قضاوت دقیق نسبت به مسایل مهم اجتماعی و سیاسی گام بر می دارد.
روحانی با بیان این که انتخابات 96 افتخار همه ملت ایران بود، افزود: 80 میلیون مردم ایران باید به این انتخابات افتخار کنند و می کنند.
رئیس جمهوری گفت: دوران انتخابات با همه فراز و نشیب سپری شده است. می دانید این فرآیند چگونه به این نقطه رسید و مردم بزرگ ایران در سراسر ایران در این انتخابات چکار کردند و من کاملا به آینده ایران مطمئنم.

**حرف مشایخی مرا امروز تکان داد / بار سنگینی روی دوش من گذاشت
روحانی با اشاره به سخنان جمشید مشایخی (هنرمند شهیر و پیشکسوت سینما و تئاتر) مبنی بر اینکه 'اگر روحانی رای نمی آورد، در ایران نمی ماندم'، گفت: این ملت بزرگ و فرهیخته و شایسته و این حرف مشایخی مرا امروز تکان داد و یک بار سنگین دیگری بر روی دوش من گذاشت؛ مسئولیت سنگینی پیش رو داریم.
روحانی گفت: ای کاش شورای نگهبان که هیات اجرایی انتخابات10:30 صبح به شورای نگهبان گفت کد ملی برای رای دادن کافی است که این تصمیم تا 10:30 شب طول کشید؛ شورای نگهبان رفتن صندوق سیار را نپذیرفت و مردم در پای صندوق ماندند.
روحانی افزود: کسی به من پیام داد که (مردم) پنج ساعت و نیم در صف بوده اند. من متاسف هستم که آن چهار میلیون و نیم در صف ماندند ؛ حالا رای 24 میلیون و 27 میلیون فرقی نمی کند.
وی با بیان این که اگر روحانی است پاسدار این رای خواهد بود افزود: در انتخابات 92 همه حرف ها بر سر هسته ای و تورم بود و من خوشحالم که در این انتخابات هیچ کس از هسته ای و تورم حرف نزد.
روحانی گفت: راهی را که ما طی کردیم با به میدان آمدن شما اتفاق افتاد ، خیلی بر ما سخت گذشت تا این برجام به سرانجام رسید که باید به دیپلمات ها دست مریزاد گفت.
رئیس جمهوری گفت: ما با اجماع توانستیم این معضل را حل کنیم. رهبری به ما اجازه دادند و حمایت کردند و مردم حمایت کردند و این اجماع ملی شد.

**راهی جز وحدت و اتحاد نداریم
روحانی گفت: انتخابات تمام شد. ما برای مسایل کلان کشور نیاز به اجماع ملی داریم. با تجربه 40 ساله عرض می کنم راهی جز وحدت و اتحاد نداریم. وقتی ملت ایران حرکتی کند که همه اقوام لبخند بزنند چه تفاوتی بین ترک، لر،ترکمن، بلوچ و عرب در کشور وجود دارد ؟ با چه منطقی؟ با منطق عقلانیت، انسانیت و اسلام ؟ مگر در حقوق شهروندی می توانیم تفاوت قایل باشیم؟ مبنای دولت دوازدهم شایسته سالاری است، نه قومیت و نه جنسیت.
رئیس جمهوری گفت: وقتی ابلاغیه مربوط به استخدام را دیدم به شدت ناراحت شدم و بر سر یکی از دوستان و معاون خودم داد زدم و گفتم چه فرقی بین مرد و زن وجود دارد و چرا این کار را کردید؟
وی گفت : ما ابلاغیه را عوض کردیم و به آن ها (زنان) در آزمون ها فرصت دادیم و زن ها با 53 درصد، موفق شدند.
روحانی تصریح کرد: مبنای ما باید قانون و منافع ملی باشد. چرا امروز در سیستان و بلوچستان و کردستان و کشور و مرزها امنیت است؟ می گویند نیروهای مسلح که من دست آن ها را می بوسم ؛ مردم در کنار نیروهای مسلح حضور دارند و نیروهای مسلح فداکاران این کشور هستند.
وی با اشاره به این که امروز سوم خرداد است افزود: من می دانم مردم ، بسیج و سپاه و غواص ها چکار کردند.
**برای یپیشرفت ایران عزیز باید همه دست به دست هم دهیم
رییس جمهوری با گرامیداشت حماسه سوم خردادماه گفت: من می دانم سپاه، ارتش، نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس چه کردند، من می دانم غواص ها از تمرینشان تا عملیات هایشان چگونه بود.
روحانی افزود: این رزمندگان، خرمشهر و بستان را به ما برگرداندند، این ها سرزمینی که دست متجاوزان بود را به ما برگرداندند و امروز نیز به آنان و فداکاری و وحدت آنان نیاز داریم اما وقتی دولت و مردم به هم گره می خوردند و نیروی مسلح با مردم گروه می خورند و همه کنار هم قرار می گیرند امینت ارزان تر، راحت تر و کامل تر بدست می آید.
وی تاکید کرد: همه رقبا، همه مخالفان دولت یازدهم و همه کسانی که به دیگری رای دادید و همه کسانی که به هر دلیل نتوانستند پای صندوق آرا بیایند، بدانید برای پیشرفت ایران عزیز باید همه دست به دست هم دهیم.

**باید همه به قطار انقلاب برگردند
رییس جمهوری گفت: روز گذشته در حرم امام خمینی(ره) گفتم اول انقلاب همه در قطار انقلاب بودیم و همه باهم و کنار هم بودیم، یک عده ای، عده ای را نادرست از قطار پیاده کردند که باید همه به قطار انقلاب برگردند.
روحانی افزود: ایران ما باید پیشرفته تر شود، ما در دنیای رقابت هستیم، آن ها نایستادند تا ما بایستیم، نمی توانیم بایستیم و حرکت نکنیم؛ همه دنیا حرکت می کند؛ مگر ما تنها هستیم، غرب و شرق در حال حرکت است، مگر می توانیم حرکت نکنیم.
وی ادامه داد: هیچ کلمه ای زیباتر از اسلام و ایران برای ما نیست اما زمانی ما می توانیم به هویت، فرهنگ و تاریخ خود افتخار کنیم که در رقابت با دیگران پیشتاز باشیم و جلو برویم و حرکت کنیم.

**هسته ای همان خرمشهر است که حقمان را پس گرفتیم
رییس جمهوری با بیان اینکه چرا می گویم باید دست به دست هم دهیم تا هر تحریمی را برداریم؟ گفت: خرمشهر برای چه مهم است و برای چه امروز می گوییم روز آزادسازی خرمشهر روز مقاومت ملی و ایثار است؟ برای این است که حق خود را پس گرفتیم، هسته ای همان خرمشهر است که ما حق خود را پس گرفتیم، آیا در برابر ظلم باید سکوت کنیم یا همه توانمان را جمع کنیم تا ظلم برطرف شود و مردم راحت تر زندگی کنند؟
روحانی افزود: من می دانم برداشتن قدم های بعدی چقدر سخت است اما از طرفی می دانم ملت ما قدرتمند و بزرگ است، مردم در انتخابات حرف زدند و پیام دادند و پیام آنان یک کلمه بود که می گفتند ما را باور کنید، ملت ایران، جوانان، زنان، قومیت ها، مرزداران را باور کنیم، این ملت ملتی بزرگ و با شهامت است.
وی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا انتخاباتی مثل انتخابات 96 نمی بینیم، ساعت 12 و خرده ای از شب، به خیابان های اردبیل رسیدیم چه غوغایی در این شهر بود و خواب و استراحت نبود، هر شهر و هر استانی رفتیم همینطور بود، خوزستان یک شعاری می دادند که همه بدنم تکان خورد و مردم گفتند ما که هوا نداریم ولی هواتو داریم.

**از توطئه 2030 نمی گذرم
رییس جمهوری گفت: به این مردم با این فهم و قدرت تحلیل، چقدر در روستاها سمپاشی کردند و گفتند 'اسلام از دست رفت و در تمام مدارس اخلاق زیر پا گذاشته خواهد شد و دین فراموش خواهد شد'.
روحانی افزود: هر کس به من تهمت زد و توهین کرد از همه آن ها گذشتم اما از توطئه 2030 نمی گذرم.
رئیس جمهوری گفت: یک وقت می خواهید امام زمان را ابزار سیاست قرار دهید مردم به شما جواب دادند، یک وقتی می خواهید امام هشتم را ابزار سیاست قرار دهید، تو را به خدا اخلاق و اسلام و دین را ابزار سیاست نکنید، چرا به معلمان و آموزگاران توهین می کنید، چرا به دبیران و دانش آموزان توهین کردید؟
روحانی افزود: من از این 2030 نخواهم گذشت و آن را تا آخر دولت دوازدهم دنبال می کنم، ما باید آدم های که با دین و اخلاق مردم بازی کردند افشا کنیم و به مردم بگوییم البته آگاهی و هوشیاری مردم بالاتر از این حرف ها است که شما افرادی را از تهران و قم بفرستید تا به روستایی بروند و بخواهند سر مردم کلاه بگذارید.

**امروز همه باید دیگران را جذب کنیم
وی ضمن تشکر از فعالان ستادهای انتخاباتی، احزاب، بزرگان، اندیشمندان، اصولگرایان معتدل، اصلاح طلبان، اقوام و مذاهب و اسحاق جهانگیری که در این انتخابات تلاش زیادی کردند، اظهار کرد: از امروز یک رسالت جدید بر دوش ما است، در زمان انتخابات من 1+11 را گفتم و دیدم شما چه حرکتی را بوجود آوردید، امروز روزی است که همه باید دیگران را جذب کنیم.
رییس جمهوری گفت: فکر نکنیم 24 میلیون بس است، حتی اگر از همه رای می گرفتند 27 یا 28 میلیون می شد که نباید فکر کنیم این بس است، حتی اگر منتخب مردم 40 میلیون رای می آورد بازهم کم بود، ما باید همه ملت ایران را زیر چتر نظام و دولت بیاوریم.
روحانی افزود: خدمت ما باید به همه باشد، خدمت ما برای همه مردم ایران است لذا باید همه را جذب کنید، 1+11 باید ادامه یابد و هر نفر 11 نفر را جذب کند.
وی ادامه داد: مردم را جذب کنید، اصلاح طلب فکر نکند اگر عددش x است کافی است، اعتدالگرا فکر نکند اگر عددش y است کافی است، اصولگرا فکر نکند اگر عددش A است کافی است، همه بیایم در صحنه، بیاییم و مردم را برای پیشرفت ایران جذب کنیم.
رئیس جمهوری گفت: ما در علم و صنعت و احیای معادن نیاز به حرکت داریم، ایران ما وسیع و بزرگ است و قلب منطقه و جهان است، اولین کار ما جذب دیگران است، باید از ستاد رقیب جذب کنید و افراد را بیاورید.
روحانی افزود: به همه احترام می گذاریم و در مرام ما نیست به کسی اهانت کنیم، به مخالف، منتقد و حامی دولت احترام می گذاریم.
وی ادامه داد: نحوه اداره کشور و مدیریت کشور طبق صندوق آرا وظیفه اکثریت است، اقلیت حقوق شان را دارند اما مردم گفتند این گروه باید مدیریت جامعه را بر عهده بگیرد، البته باز هم بحث حزب و جناح نیست، بحث شایسته سالاری و در مسیر رای مردم حرکت کردن است.

**از کسانی که در مسیر اکثریت قرار بگیرند استفاده می کنیم
رئیس جمهوری گفت: اگر در 1+11 آن‌ها را جذب کردید، آن هایی که در مسیر اکثریت می آیند قدمشان روی چشم و دست همه آن‌ها را می بوسیم، آن ها باید بیایند و از آن‌ها استفاده می کنیم.
روحانی افزود: ما فرصت‌های بسیار بزرگی داریم و می توانیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم، تمام حرف ما که می گوییم منتظر هستیم چیست؟ منتظر چه چیزی هستیم؟ همه منتظر فرج و گشایش هستیم، خودمان باید قدم به قدم این گشایش را فراهم کنیم تا به گشایش و فرج نهایی برسیم.
وی ادامه داد: بیاییم راه گشایش را در زندگی مردم باز کنیم تا مردم راحت‌تر زندگی کنند، از کشور بهتر استفاده کنیم و در مسیر پیشرفت کشور حرکت کنیم و همه زیر یک پرچم بیاییم، زیر پرچم اسلام، پرچم قانون اساسی و پرچم رهبری معظم انقلاب بیاییم.
رئیس جمهوری تاکید کرد: ما همه رهبری را دوست داریم، تمام ملت ایران رهبری را دوست دارند، یک جناح فکر نکند او رهبری را 100 درصد دوست دارد و ما 96 درصد دوست داریم.
روحانی افزود: همه مردم ایران به رهبری و دین شان و فرهنگشان عشق می‌ورزند، با وحدت و اتحاد در کنار هم می توانیم حرکت خود را به سوی پیش طراحی کنیم.
وی ادامه داد: ماه برکت و رحمت و غفران در پیش است و در دامن این ماه بهترین اخلاق ها، انسجام ها و وحدت ها را داشته باشیم و مساجد را پر کنیم.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها