رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 264868

رکورد سریع‌ترین صعود به اورست شکسته شد

ساعت24-یک کوهنورد اسپانیایی موفق شد رکورد سریع‌ترین صعود به قله اورست را به نام خود ثبت کند.

654
style="text-align:justify">
به گزارش ایندیپندنت؛ "کیلیان ژورنت"، کوهنورد اسپانیایی، شهرت زیادی در صعودهای سرعتی از قله‌های مرتفع جهان دارد. وی این بار موفق شد بدون استفاده از کپسول اکسیژن و طناب نگه‌دارنده، بلندترین قله جهان را در 26 ساعت صعود کند.

ژورنت نخستین بار در سپتامبر 2016 موفق به صعود از قله 8 هزار و 848 متری اورست به شکل انفرادی شد. او این بار یک رکورد خارق‌العاده در صعود به اورست ثبت کرد.

در حالیکه کوهنوردان اغلب طی یک برنامه 2 یا 3 هفته‌ای موفق به صعود از اورست می‌شوند و حتی کمتر از 200 کوهنورد در جهان بدون استفاده از کپسول اکسیژن صعود خود را تکمیل کرده‌اند؛ ژورنت این کار را در 26 ساعت انجام داد.

تاکنون چندین نفر از جمله 2 شرپا مدعی شده‌اند در زمانی تقریبا نصف آنچه ژورنت ثبت کرد، موفق به صعود اورست شده‌اند؛ اما ادعای آنها دارای شواهد و مستندات قابل قبول نیست و هرگز به طور رسمی ثبت نشده است.

ژورنت در این صعود برخلاف رسم معمول دیگر کوهنوردان، در کمپ‌های مختلف مستقر نشد و در فشرده‌ترین زمان ممکن این صعود را به پایان برد. وی پیش از این رکورد سریع‌ترین صعود به کوه‌های مون‌بلان (مرز فرانسه و ایتالیا)، ماترهورن (مرز سوئیس و ایتالیا)، دنالی (آمریکای شمالی)، آکونکاگوا (مرز آرژانتین و شیلی) و کلیمانجارو (تانزانیا) را در کارنامه حرفه‌ای خود ثبت کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها