رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 26491

قاچاق پرنده نایاب ایرانی برای شیوخ عرب

سایت خبری تحلیلی ساعت 24-فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: طمع شکارچیان غیرمجاز باعث شد تعداد گونه‎های کمیاب پرندگان شکاری در استان رو به کاهش رود.

قاچاق پرنده نایاب ایرانی برای شیوخ عرب
حسین زرین‎کیا بیان‌کرد: در پی گشت و کنترل یگان سیار اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان در مناطق تحت مدیریت، اکیپی حرفه‎ای که از استان بوشهر برای شکار پرندگان شکاری کمیاب همانند شاهین بحری و بالابان و... به لرستان آمده بودند با هوشیاری محیط‌بانان دستگیر شدند.
وی اضافه ‌رد: این اداره بنا بر وظیفه سازمانی خود که حفاظت از محیط‌زیست است با هر گونه تخلف شکار و صید برخورد قانونی اعمال می‎کند، وظیفه ماست از گونه‎های کمیاب جانوری که متأسفانه مورد طمع سودجویان شکار است حفاظت کنیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‎کنیم.
زرین‎کیا ادامه داد: پرندگان شکاری کمیاب که به صورت مهاجر و بومی در استان به دلیل موقعیت جغرافیایی (کوهستانی بودن) سکونت دارند محل امنی برای این شکارچیان آسمان‎هاست، خوشبختانه تعداد قابل توجهی از این پرندگان در استان ما وجود دارند اما متاسفانه طمع شکارچیان غیرمجاز که این پرندگان را برای شیوخ عرب منطقه قاچاق می‎کنند باعث شده که تعداد این گونه‎های کمیاب رو به کاهش بگذارد و هر ساله شاهد حضور شکارچیان غیرمجاز از استان بوشهر باشیم.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست لرستان با بیان اینکه این اداره کل با جدیت و قاطعیت جلوی سودجویان ایستاده و نمی‎گذارد این سرمایه‎های ملی توسط قاچاقچیان پرندگان شکاری شوند، افزود: پرونده این چهار نفر متخلف برای برخورد قانونی به مراجع قضایی شهرستان خرم‎آباد معرفی شد.به گفته وی از متخلفان یک بهله شاهین بحری، دو قطعه قمری (یا کریم) و تور مخصوص زنده‌گیری شاهین کشف و ضبط شد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها