رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 264920

پیام سیاسی ابتکار به شورای شهر تهران:یادمان نرود که انتخابات را بزرگان اعتدال و اصلاحات رهبری کردند

ساعت24-روزنامه اعتماد در باره نتیجه انتخابات شورای شهر تهران با روزنامه اعتماد گفت وگو کرد.

معصومه ابتکار
بخشهایی از اظهارات او را می خوانید:

*رمز اصلی پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری و به خصوص در انتخابات شوراها که در بسیاری از شهرها با لیست کامل امید وارد شوراهای شهر شدند، وحدت بود.

*یادمان نرود که جریان اصلاحات به خوبی این دور از انتخابات را هدایت کرد. خیلی از این افراد منتخب با پشتوانه این جریان و از همه مهم‌تر با حمایت‌های بزرگانی همچون آقای روحانی رییس‌جمهوری و سید محمد خاتمی وارد این عرصه شدند. به هر حال اعتبار جریان اعتدال و اصلاحات پشت این دوره شورای شهر است.

*اعضای پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا مسوولیت خیلی مهمی دارند. آنها چون در این دوره اکثریت اعضا را هم به خود اختصاص داده‌اند، دیگر بهانه‌ای برای پیش نرفتن کارها ندارند. شورا عرصه بسیار خطیری است. حضور در شورا تخصص، تعهد و شجاعت می‌خواهد. نمایندگان شوراها باید مراقب باشند تا وارد زد و بندهایی نشوند که شجاعت آنها را کم کند. وامدار کسی نباشند و بتوانند وارستگی خود را برای خدمت به مردم حفظ کنند. این بحث مهمی است.

*یکی از وظایف شورا نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها است و اگر بخواهد این نظارت اصلی خود را به طور قوی انجام دهد، اگر بخواهد شجاعانه با تخلفات برخورد کند و برنامه‌ها را به خوبی پیش ببرد لاجرم باید استقلال و عدم وامدهی خود را به گروه‌ها و جرایانات خاص حفظ کند. مورد دیگر اینکه شوراها باید تلاش کرده تا مشارکت مردم و حتی گروه‌های سیاسی و منتقدین حتی آنهایی که رای ندادند را در کنار خود داشته باشند. الان باید فضای همدلی برای پیشبرد امور ایجاد شود. باید از همه افراد توانمند در مدیریت شهری استفاده شود. اصل بر توانمندی و همراهی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها